שני קטינים פלסטינים מואשמים כי ניסו לבצע פיגוע התאבדות ליד בית דין צבאי בבסיס סאלם שביו"ש במטרה לפגוע בשופטים צבאיים, תובעים ואחרים, כך חשף היום (ה') הג'רוזלם פוסט. כתב האישום נגד השניים הוגש בשבוע שעבר.

המקרה שלח גלים בממסד הביטחוני הן בשל גילם של הנאשמים, והן בשל התעוזה והמטרות שנבחרו.

על פי כתב האישום, שני הקטינים, תושבי שכם, התכוונו לבצע את הפיגוע בעזרת שבעה מטענים, בעוד קטין שלישי עזר להרכיב אותם. "שני הקטינים נפגשו ב-21 בספטמבר והחליטו להוציא את המתקפה נגד שופטים ותובעים צבאיים לפועל, כנקמה על הרג פלסטינים בידי חיילי צה"ל", נאמר בכתב האישום. המטענים הורכבו באלתור מנפצים וחומרים נוספים.


חייל צה"ל אוזק פלסטיני. צילום אילוסטרציה: רויטרס

השניים הגיעו לבסיס סאלם בו נמצא בית הדין ב-22 בספטמבר אחר הצהריים ומצאו את השער הראשי לבסיס סגור. כששמו את התיק שהכיל את המטענים על הקרקע סמוך לשער, התעורר חשדם של השומרים והם עצרו את השניים. לאחר מכן פוצצו כוחות הביטחון את המטענים.

סעיפי האישום נגד אחד החשודים כוללים, בין היתר, הרכבת שלושה מטענים, זריקת אחד מהם על ג'יפ צה"לי, ומכירת השניים הנוספים תמורת 300 שקלים. הרכבת והחזקת רובים בהם השתמש באימונים ולאחר מכן מכר אותם תמורת 8000 שקלים. בנוסף הוא מואשם כי יידה אבנים לעבר אזרחים וחיילים ליד קבר יוסף בשכם.