שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, התייחס היום (ה') לראשונה בלשונו לדברים שנאמרו על ידי מקורות בכירים בבית הלבן בגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונחשפו בטורו של העיתונאי ג'פרי גולדברג.

קרי אמר כי "אנחנו מגנים כל אדם שמשתמש בשפה כפי שנעשה בכתבה הזאת. זה לא משקף את הנשיא, זה לא משקף אותי. זה מביש, לא מתקבל על הדעת, מזיק ואני חושב שלא הנשיא ולא אני, שמענו את המילה הזאת מעולם במסדרונות הבית הלבן".

קרי הוסיף: "אני לא יודע מיהם המקורות האנונימיים שכל הזמן מצטטים אותם, אבל הם מקשים על החיים". הוא אמר את הדברים באירוע בוושינגטון.

ראש הממשלה הגיב לדברים נגדו במהלך ישיבה מיוחדת לזכרו של השר לשעבר רחבעם זאבי ואמר: "המתקפה עליי באה רק כי אני מגן על מדינת ישראל. אם לא הייתי מגן על מדינת ישראל, ועומד בנחרצות עלה האינטרסים הבטחונים שלנו, לא היו תוקפים אותי".

שר החוץ האמריקאי דיבר גם על המו"מ המדיני ואמר: "כדי שתהיה מדינה יהודית, ברור שצריך לפתור את סוגיית שתי המדינות. אם לא עושים זאת, והופכים למדינה מאוחדת, ולאנשים יש זכות לבחור ולהיבחר ולקבל את כל האפשרויות. האם בישראל יהיה ראש ממשלה פלסטיני? לא נראה לי, זה לא יקרה".