ניסיון חיסול בצהרי היום (ו') בשכונת עמישב בפתח-תקווה. בעל רכב הגיע אל רכבו ונכנס אליו. משנכנס לרכב, זיהה כי הרכב ממולכד וזינק מתוכו אל בניין סמוך. כשהגיע לבניין נשמע פיצוץ אדיר ברחבי השכונה, ומושב הרכב, בו היה אמור לשבת, עף לעשרות מטרים. האירוע הסתיים ללא נפגעים. הרכבים שמסביב החלו לבעור.

"זה היה רעש של פיגוע", אמר תושב המתגורר באיזור. "הכל החל לבעור כאן, נוצרה מהומה. יום שישי בצהריים, ילדים מסתובבים וזה יכול היה להגמר באסון גדול". כוחות גדולים של משטרה בפיקודו של מפקד התחנה סנ"צ טל פיקרביץ' הגיעו למקום. גורם במשטרה, המעורה בפרטים, אמר ל"מעריב-השבוע": "אנחנו מכירים את הנפשות הפועלות. מדובר באירוע חמור והוא יטופל בהתאם".

ראש עיריית פ"ת, איציק ברוורמן, הגיע גם הוא לזירה. הוא יוועד ביום ראשון עם פיקוד תחנת המשטרה בעיר, ויחד יבחנו את הצעדים הבאים במלחמה נגד הפשיעה בעיר, שדווקא פחתה בחודשים האחרונים.

בשכונת עמישב התגלעו סכסוכים של גורמי פשיעה, ואלו גרמו לנפגעים בעבר. לא רחוק ממיקום האירוע, כמאה מטר משם, אירע לפני כשנתיים פיצוץ מטען באופנוע, שם קיפח את חייו  חבר בארגון פשיעה, תושב השכונה.


זירת הפיצוץ. השכונה הייתה עדה לחיסולי חשבונות של עבריינים בעבר. צילום: אלון חכמון

לפני כשבעה חודשים, התפוצץ מטען שהונח מתחת לרכב בפתח תקוה. הפיצוץ לא גרם לנפגעים או לנזק. על פי החשד, מדובר בניסיון חיסול של גורם עברייני. לזירת האירוע הגיעו צוותים משטרתיים כדי לבדוק את הנסיבות שהביאו לאירוע. מהמשטרה נמסרק כי החקירה הופקדה בידי ימ"ר מרכז וייתכן כי תועבר ליחב"ל.