"היום זה באשכול, מחר זה בתל אביב ובירושלים והתגובה הצבאית והמדינית חייבת להיות בהתאם", כך אומר היום (ש') חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, אליה נורתה אמש (ו') רקטה, בפעם השניה מאז תום מבצע "צוק איתן".

ילין הקים את זעקת התושבים כשאמר: "לנו לא משנה מי יורה, החמאס או ארגונים סוררים, אנחנו דורשים תגובה צבאית כנגד ירי טילים על תושבי מדינת ישראל. ההישג הצבאי של צוק איתן הולך ומתפוגג, ללא מתווה מדיני שייתן שקט אמתי לתושבי הדרום ותושבי מדינת ישראל. שעון החול כבר הסתובב לקראת המלחמה הבאה".

בצה"ל אישרו הבוקר כי רקטה שנורתה מרצועת עזה נפלה במועצה האזורית אשכול, על אף שלא נשמעו אזעקות באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק. הצבא זיהה ירי תלול מסלול לכיוון שטח ישראל - בפעם השנייה מאז שהושגה הפסקת האש מול חמאס.

ירי תלול מסלול מרצועת עזה לעבר ישראל. עניין של זמן? צילום ארכיון: רויטרס

מוקדם יותר החודש, אזעקת צבע אדום נשמעה לאורך הגבול עם הרצועה, והאזרחים בעוטף עזה רצו אל המקלטים - תזכורת למה שאירע בלחימה שנמשכה 50 ימים בקיץ האחרון. אז, התברר שהאזעקות הינן אזעקות שווא, שהופעלו ככל הנראה בגלל ניסויים ברקטות שאותם ביצעו אנשי חמאס השולטים ברצועה.

באמצע ספטמבר האחרון בוצע הירי הראשון מאז המבצע, כשרקטה נורתה מהרצועה ונחתה בשטח ישראל, לצד הגבול הדרומי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.