בית החולים הדסה הודיע הערב (ש') על הפסקת תכנית ההשתלות בבית החולים במשך החודש הקרוב, "ועד לגיבוש תכנית השתלות חדשה". על פי ההודעה, הההחלטה התקבלה "בהתאם להמלצת יו"ר המרכז הלאומי פרופ' רפי ביאר, אשר ביצע בשבוע שעבר בקרה בהדסה, קיבל את תכנית ההשתלות הצפויה ונפגש עם רופאי והנהלת בית החולים".

מוקדם יותר היום נודע כי נערה בת 17 שעברה השתלת כליה בבית החולים הדסה בירושלים, הוחזרה לאחר ההשתלה למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. הצוות הרפואי שטיפל בה העריך שהסיבה לכך היא דחייה של הכליה, דבר שעלול לקרות לאחר השתלת איבר, אך ממכתב פנימי של מנהלי מחלקות בהדסה עין כרם עולה תמונה אחרת - חיבור מוטעה של אחד מכלי הדם הוביל לכשל כירורגי.

מנהלי המחלקות תיארו במכתב את שאירע לטענתם: "לפני 10 ימים בוצע "מחטף" של פרופ וייס ופרופ פרץ,  וחולה של ד"ר הדר מרחב שהיתה צריכה להיות מנותחת על ידו ולקבל תרומת כילייה מן החי, נותחה על ידי צוות בראשותו של ד"ר עיד, שבלי להטיל דופי ביכולתו המקצועית, נסיונו בהשתלות בשנים האחרונות נמוך ביותר. בימים האחרונים חלה הדרדרות במצבה של המושתלת. ההערכה הרפואית הראשונית היתה שמדובר בדחייה, אך לאור מצבה של החולה נקרא ד"ר מרחב ע"י ההנהלה, למרות איסור הראשוני של ההנהלה, לייעץ והוא חשב שאין מדובר בדחייה אלא בכשל אורומכאני.

"ההנהלה גם פנתה לייעוץ לד"ר איתן מור מבילינסון, ולאחר בדיקה נוספת אובחנה הבעייה של דליפת שתן לחלל הפריטונאום, כלומר כשל אורומכאני ולא בעיית דחייה. הנערה נותחה בלילה ע"י עופר גופרית עם אחמד עיד, נמצא אורטר נמקי שנכרת, ונעשה חיבור מחדש, ומאז (היא) מתאוששת".

עוד נכתב כי: "ההנהלה מנעה מצוות ההשתלה המנוסה שהכיר את הנערה להיות אחראי להשתלה והפקידה אותו תחת אחריותו של מנתח מעולה אך חסר ניסיון בשנים האחרונות בהשתלות. (...) צוות ההשתלות החדש לא זיהה את הבעיה, ורק לאחר ייעוץ עם ד"ר הדר מרחב, שלאור טובת החולה נאות לשתף פעולה באופן מלא עם ד"ר מור, זוהתה הבעיה, ובשלב זה נמנע טיפול לא נכון בחולה ובוצע ניתוח מציל כליה וחיים". 

בהנהלת הדסה טוענים לעומת זאת כי "המידע המוצג במכתב ועד הרופאים אינו נכון, מטעה ומוטעה. מתוך שמירה על חיסיון החולה, הדסה מוסרת כי המושתלת עברה ניתוח נוסף הלילה, מצבה יציב, הכליה מתפקדת והיא בהכרה מלאה" 

בעקבות תוכנית ההתייעלות בבית החולים הדסה בעקבות המשבר התקציבי אליו נקלע בית החולים, החליטה ההנהלה לפטר את ד"ר הדר מרחב מנהל יחידת ההשתלות. המאבק על פיטוריו נתון כעת להכרעת בית המשפט, ובינתיים קבעו בהנהלת הדסה שמנתח בכיר ילווה את ד"ר מרחב בניתוחים. בעקבות כך התפטרו שניים מאותם מלווים - מנהל המחלקה לכיכורגיה כללית פרופ' אבירם ניסן וד"ר מנחם בן חיים מיחידת ההשתלות. שבוע וחצי לפני אותה השתלת כליה בוטלה השתלת כבד בבית החולים בעקבות אותן מחלקות.