עדכון אחרון: 19:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו רה"מ בנימין נתניהו קורא לכל חברי הכנסת לפעול להרגעת הרוחות סביב נושא הר הבית ולגלות אחריות ואיפוק. 

נתניהו שוחח הערב (ש') עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בנושא, וביקש ממנו לפעול מול חברי הכנסת כדי להרגיע את הרוחות. בעקבות פניית ראש הממשלה מתכוון אדלשטיין לשוחח עם ח"כ משה פייגלין, המרבה לעלות להר הבית, כמו גם עם יו"ר ועדת הפנים מירי רגב, עם ח"כ אחמד טיבי ועם ח"כים נוספים כדי לנסות ו"להוריד את גובה הלהבות", לפחות בכל הקשור להתבטאויות הפוליטיקאים. 

בתוך כך אמרה הערב יושבת ראש ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, כי היא מתכוונת לקיים את הישיבה המיוחדת של ועדת הפנים מחר בנושא הר הבית. לדיון זומנו מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וראש עירית ירושלים ניר ברקת.  


צילום ארכיון: רויטרס

ח"כ רגב אמרה הערב ל"מעריב-השבוע": "איזה איפוק דורשים מאתנו? מה זה איפוק? לא לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית זה איפוק? או שיש חוקים לכולם שאין חוקים. לא יתכן מצב שבו יתאפשר רק למוסלמים לעלות להר ולהתפלל בו. או שיאפשרו זאת גם ליהודים או שלא יאפשרו לאף אחד", אמרה. רגב הודיעה כי הדיון מחר יתקיים כמתוכנן למרות פניית ראש הממשלה להרגיע את הרוחות.

על אף הקריאות לרגיעה הודיע ח"כ משה פייגלין (ליכוד) כי בכוונתו לעלות מחר בבוקר לביקור בהר הבית. "ביום שישי נפתח ההר לתפילת מוסלמים, כלומר הודעת השר לביטחון פנים כי "הר הבית ייסגר לכולם עד להודעה חדשה" התמסמסה כצפוי בתוך פחות מיממה. היות וההר פתוח, אעלה מחר בשמונה בבוקר", אמר פייגלין.