מצרים, סעודיה כוויית ואיחוד האמירויות דנות בכינונה של ברית צבאית למאבק בארגוני איסלאם קיצוני. גורמים במדינות המעורבות אמרו כי "נבדקת האפשרות להקים במסגרת הברית כוח צבאי משותף, שיוכל לפעול באזורים שונים במזרח התיכון".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי אמר במהלך תמרון גדול של הצבא המצרי, כי המבצע לכינונה של רצועת חיץ על הגבול בין עזה לסיני חיוני כדי שהאזור לא ישמש עוד איום. הנשיא המצרי הוסיף, כי "מצרים מנהלת מאבק קיומי וכי ארגוני הטרור מנסים לשבור את רצונו של העם המצרי".

הטרוריסטים מאיימים: "נהפוך את קהיר לבסיס פעילות נגד המשטר"

ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", הפועל בחצי האי סיני, הודיע כי הוא נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלמית" ולמנהיגו אל-בגדדי.

בכיר בארגון "המדינה האסלמית", אבו מסעב אל-מקדסי, קרא אתמול בלילה להרחיב את הפעילות הצבאית נגד השלטונות במצרים, אל מרכז הבירה, קהיר. זאת, במטרה שסיני תהיה "הבסיס ליציאות לפיגועים נגד המשטר המצרי".


כוחות הצבא המצרי בחצי האי סיני. שיתוף פעולה עתידי עם מדינות אחרות? צילום: רויטרס

למרות איומים הללו, במצרים מנסים מומחים להוריד את הלהבה, וטוענים כי אין דריסת רגל לארגון הקיצוני בסיני, ופרסום זה הוא ליח"צנות בלבד. מושל צפון סיני, עבד אל-פתאח חרחור, הכחיש שארגון דאע"ש נמצא בחצי האי, "למרות ששיטותיו דומות למה שקורה כאן".

עם זה, חשבון בטוויטר המשוייך לארגון המצרי "אנסאר בית אל-מקדס", הכחיש לאחר מכן את הפרסום כאילו הוא נשבע אמונים לדאע"ש. במקביל, קבוצה של בני השבטים הבדואים בצפון סיני, הודיעה על הקמת גדוד "תנועת בני סיני", במטרה להילחם בארגונים הקיצוניים, באמצעות העברת מידע לשלטונות.