עיריות מסרבות לקבל תרומת כריכים לילדים נזקקים כדי להימנע מתדמית שלילית, כך נחשף היום (שלישי) בוועדה לזכויות הילד בכנסת שדנה במיזם הכריכים לילדים נזקקים, אותו מפעילה עמותת לקט ישראל.

בדיון שהתקיים לכבוד יום המזון הבינלאומי ובשיתוף ארגון לקט-ישראל, נטען כי רשויות מקומיות ועיריות נמנעות לא פעם מקבלת תרומות כאלו, על מנת להימנע מתדמית שלילית, כאשר ממש במקביל, בתי-ספר באותה הרשות פונים לעמותה לקבלת עזרה ומדווחים על ילדים רעבים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) אמרה בדיון כי "במשך 18 שנה המדינה מזניחה את התלמידים, ובגיל 18 היא מצפה שיהיו חיילים טובים, נאמנים ומסורים. רוב החיילים הכלואים בבתי הסוהר הצבאיים, הם מהאוכלוסיות החלשות שערקו מהשרות, כדי לסייע בפרנסת משפחותיהם. בישראל 2014 המתהדרת בחינוך מתקדם, יש עדיין אלפי ילדים רעבים.

צילום אילוסטרציה: אלוני מור. למצולמים אין קשר לכתבה

"על משרד הרווחה להצליב נתונים, ולגלות כמה ומי ממשפחות הרווחה, אינן מקבלות עדיין הזנה יומית או שילדיהם אינם מקבלים כריכים בבתי הספר. אנחנו נעקוב אחרי הנושא הזה והוא יהיה המרכזי עבורנו במושב הזה".

ג'וזף גיטלר, יו"ר לקט-ישראל ציין כי "עלינו לבדוק כל בית ספר בפני עצמו כדי לבדוק כמה ילדים באמת זקוקים לעזרה. משרד החינוך טרם הצטרף לסבסוד והעיריות שמוכנות מצטרפות רק בשליש מהעלות". זרה פרוביזור, מנהלת המיזם הוסיפה כי כאלפיים תלמידים ממתינים להצטרף לפרויקט, וגם בבתי הספר המשתתפים בתכנית, יש ביקוש לכריכים נוספים, ביניהם גם תלמידים המבקשים לקחת כריך נוסף הביתה - לארוחת ערב.

ברכה בך, רכזת נשירה בבי"ס לילדים בסיכון, סיפרה כי כ-40% מהתלמידים באים ממשפחות חד-הוריות, ומתוך כ 200 תלמידים, כ 50 מהם ממש רעבים ללחם. לדבריה, יש הורים המתקשרים לבית הספר בסיום היום - ומבקשים לשלוח אליהם חלב שנשאר מחדר המורים.