מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, גינה את פיגוע הדריסה, השני בתוך שבועיים בירושלים, והזהיר כי "מעשי הזוועה" הללו נועדו רק להגביר את המתיחות באזור. "אני מגנה את אירוע הטרור היום, שבו מישהו נסע שוב במכונית לעבר עוברי אורח חפים מפשע שעמדו לצד הדרך", אמר קרי, בפגישה עם שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה בפריז.

"זה לא רק מעשה טרור", הוסיף קרי, "אבל זה רק מחמיר את המצב. רק מעלה את המתיחות". "עושי השלום ולא המתנגדים להם, צריכים לשלוט בגורלה של ירושלים והתהליך לעבר פתרון בין ישראל והפלסטינים", הוא אמר. ישנם אלו המתנגדים לשלום, ועל האנשים לא לאפשר לאלו המתנגדים לשלום לשלוט במה שקורה באזור", אמר קרי, בגינוי כללי לקיצוניים בראש הדרג המדיני.

ג'ודה הסכים עם דברי קרי, אבל גינה את ישראל על "הפרות נמשכות ופעולות חד צדדיות" בעיר הקודש, לטענתו. עמאן החזירה את השגריר שלה מתל אביב היום (ד') וציינה את ה"הפרות" לטענתם שממשלת ישראל ביצעה בהר הבית.

קר. "שוב מישהו נסע במכונית לעבר עוברי אורח חפים מפשע שעמדו לצד הדרך". צילום: רויטרס

"הדרך היחידה שבה אנחנו יכולים למנוע את הישנותם של הצעדים החד-צדדיים הללו הוא לעשות הסכם מקיף לסכסוך הערבי-ישראלי, שהוא לב הסכסוך הישראלי-פלסטיני", אמר ג'ודה. "כך שאני חושב שעל זה עלינו לעבוד להשיג, כדי שלא תהיה לנו עוד עזה ושלא יהיו לנו את ההפרות הנמשכות והצעדים החד צדדיים".