אתמול, בעת שהתברר בשעות הבוקר כי הרפובליקנים הנחילו ליריביהם במפלגה הדמוקרטית הפסדים צורבים בקונגרס והפכו את הנשיא האמריקאי ברק אובמה לנשיא "בלי שיניים", ניסו בסביבתו של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו לשמור על פני פוקר ולהסוות היטב את שמחתם. 

אף שנתניהו ומקורביו נמנעו מלהתייחס באופן פומבי לנושא הבחירות, גורמים פוליטיים המזוהים עם ראש הממשלה הביעו שביעות רצון. "תוצאות הבחירות הן בשורה טובה לממשלה בראשות נתניהו, והן מחזקות את ידידי ישראל", אמר גורם פוליטי בליכוד. 

כזכור, יחסיהם של אובמה ונתניהו הידרדרו בחודשים האחרונים והגיעו לשפל רק לפני כמה ימים כאשר בכירים בסביבתו של הנשיא האמריקאי מתחו ביקורת חסרת תקדים על נתניהו, וכינו אותו בין היתר "פחדן עלוב". נתניהו טען בתגובה כי אותם גורמים אנונימיים תוקפים אותו "רק כי אני מגן על מדינת ישראל ועומד בנחרצות על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו". עוד נטען לאחרונה כי נתניהו, השומר על יחסים הדוקים במיוחד עם חבריו מהמפלגה הרפובליקנית, משוכנע כי אובמה צפוי לספוג תבוסה בבחירות ולכן הוא "מרשה לעצמו" להשתלח בממשל האמריקאי - טענה שאותה הכחיש נתניהו פעמים רבות. 


נתניהו. אובמה כבר לא "יפחד לעצבן את השדולה היהודית". צילום: רויטרס

לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות אתמול טענו גורמים בממשל הישראלי כי אובמה מוחלש עלול דווקא ליצור בעיות לנתניהו: "עכשיו, שלאובמה כבר אין מה להפסיד, והוא לא מתמודד יותר על תפקיד הנשיא ולא צריך לחזר אחר הקולות היהודיים, ייתכן שהוא יחליט להחמיר עם ראש הממשלה הישראלי מבלי לפחד לעצבן את השדולה היהודית בוושינגטון", הסביר אחד הגורמים. 

ח"כ דני דנון (הליכוד), המקורב לסנטורים ולחברי קונגרס רפובליקנים, טען אתמול כי "זהו הזמן להמשיך ולהדק את יחסי ישראל וארה"ב נגד ארגוני הטרור האסלאמיים המתחזקים סביבנו. הברית האסטרטגית בין שתי המדינות שנבנתה לאורך השנים חייבת להישמר ולהתפתח גם בימי בחירות וחילוקי הדעות בנוגע לבנייה בארץ ישראל בכלל ובירושלים בפרט". 

מנגד, ח"כ נחמן שי (עבודה) אמר כי "ישראל נהנית מתמיכה על-מפלגתית בארה"ב. האהדה כלפיה חוצה מחנות ויש לשמור ולהקפיד על כך. מעמדו של הנשיא כמי שמוביל את מדיניות החוץ ומעצב אותה לא השתנה".