חכ אחמד טיבי הגיע היום (ה') לבריסל והופיע בפני חברי הפרלמנט האירופאי שנקבעה במיוחד עבורו ודיבר על ״המצב במסגד אלאקצא והנסיונות של גורמים בישראל לחלק את זמני התפילה״.

טיבי אמר שהמצב בים נפיץ ועלול להתפוצץ בכל רגע, בעיקר בגלל סגירת מסגד אלאקצא בפני מוסלמים והכנסת קיצוניים יהודים שכל מטרתם היא להתפלל כהכנה למצב עתידי של בנית מה שקרוי בית המקדש במקום אלאקצה.

ח"כ טיבי אמר כי: "נתניהו עצמו קיבל את ההחלטה לסגור את המסגד והמדורה שהבעיר היא שמאפשרת לקיצונים יהודים להכנס והלתסיס ולפגוע במוסלמים ובדתם".
  
"בישראל שולטת ממשלה קיצונית וכנסת עוד יותר קיצונית וחלק מחברי הממשלה והכנסת הם פירומנים שיש צורך לרסן אותם. תעשו זאת ותעזרו לכולנו. בישראל יש חבורה של פוליטיקאים פירומנים המסוגלים להבעיר את השטח בירושלים מבלי לחשוב על התוצאות", הוסיף טיבי.

בהתיחסו לסוגיית ההתנחלויות אמר: "נתניהו ממשיך בבנייה בהתנחלויות גם בירושלים ועל כך אתם נדרשים להפעיל סנקציות ולחץ כדי לעצור זאת. המשך הבניה וההפקעה מבטלת למעשה את האפשרות של קידום חזון שתי המדינות פלסטין וישראל".


"ממשלה של פירומנים" ח"כ טיבי. צילום: פלאש 90

על מצבם של ערביי ישראל אמר החכ טיבי לנוכחים: "אנחנו סובלים ממדיניות של אפליה והדרה. אפליה בכל תחומי החיים. למעשה , ממשלת ישראל מנהלת 3 מערכות שלטון: הראשונה דמוקרטיה כלפי 80% מהאוכלוסיה והם היהודים, אתנוקרטיה יהודית והשניה מדיניות של אפליה והזנחה כלפי 20% מהאוכלוסיה שהם ערבים והשלישית היא משטר עם סממנים של אפרטהייד זוחל בשטחי 67.  ההוכחה האחרונה לכך היא החלטת שר הבטחון יעלון למנוע מפלסטינים לנסוע באוטובוסים שיש בהם יהודים מתנחלים".

חבר פרלמנט מצרפת שנכח בדיון הגיב: "זה גרוע יותר מדרום אפריקה".  חברת פרלמנט נוספת, מספרד,דרשה להפעיל סנקציות נגד ישראל בשל ההתנחלויות והדיכוי של הפלסטינים: "עד מתי נמתין מול הדיכוי של הפלסטינים?" היא שאלה. 

טיבי ציין בקשר לערביי ישראל כי רק 8% מועסקים בשירות הציבורי ויש חוק של ישראל ביתנו שיעדיפו את מי מששירת בצבא בקבלה לעבודה.

ביקורו של ח"כ הכנסת אחמד טיבי הוא הפעם הראשונה בה הפרלמנט האירופאי מזמין ח"כ ערבי שלא דרך הכנסת להציג את עמדת הציבור הערבי בישראל. לאחר הדיון נפגש טיבי בנפרד עם ראשי הסיעות הסוציאליסטית והירוקים