הותר לפרסום שמה של הישראלית בת ה-31 מתל אביב, שאת סיפורה הבאנו מוקדם יותר היום, שהצטרפה לשורות מיליציה כורדית בסוריה, הנלחמת נגד כוחות דאע"ש. אתמול סיפרה האישה, גילה רוזנברג, בשיחת טלפון קטועה עם ערן סיקורל, עורך חדשות חוץ של קול ישראל, כי החליטה להצטרף למאבק ממניעים הומניטריים ואידיאולוגיים, ומשום ש"הם האחים שלנו" ונלחמים ברשע של דאע"ש.

בעמוד הפייסבוק שלה היא העלתה תמונות רבות שלה, בין השאר תמונות מתל אביב ומהעיר העתיקה בירושלים טרם נסיעתה, וכן מכורדיסטן. היא כתבה בסטטוס של אחת התמונות: "היום האחרון שלי בישראל - מרגיש כמו הרבה יותר משבוע שעבר. תמונות של מדי הצבא הכורדי יגיעו בקרוב!", היא מבטיחה, "ברגע שהחייט יסיים לתפור את המדים המותאמים-אישית שלי".

בסטטוס אחר מהשטח, רשמה: "בצה"ל אנחנו אומרים - אחריי (בעברית). בואו ונראה לדאעש מה המשמעות של זה". בימיה האחרונים בתל אביב, צילמה את מירוץ הלילה וכתבה: "זו תל אביב - המקום בו אנחנו פשוט סוגרים חצי מהרחובות המרכזיים של העיר לטובת אירועים רנדומליים". נראה שגילה הייתה בזמן מבצע "צוק איתן" בארץ, כי היא כתבה בעמוד הפייסבוק : "טוב, הרקטה הזו פגעה ממש קרוב.. בהחלט הרגשתי דברים רועדים ושמעתי בום חזק".

רוזנברג סיפרה כי יצרה קשר בפייסבוק עם קבוצה של לוחמים כורדים ותיאמה עמם את הצטרפותה. היא טסה לעיראק, ככל הנראה בעזרת דרכון קנדי, ושם הם קיבלו את פניה והעבירו אותה לכורדיסטאן בצפון עיראק. היא עברה בעזרת מלוויה את הגבול לסוריה והצטרפה ללוחמים הכורדים. היא עברה שורה של אימונים בסיסיים והתוודעה לקבוצת הנשים הלוחמות הכורדיות שמשתתפות במלחמה.

אולי עברה של רוזנברג יכול לשפוך אור נוסף על מניעיה. היא נולדה בוונקובר שבקנדה וחוותה משבר משפחתי לאחר שהוריה התגרשו. בראיון לטל אריאל-אמיר ב"מעריב" ב-2009 היא סיפרה כי כבר בגיל 22 היא הייתה בעיצומה של קריירה מבטיחה להיות טייסת מטוסי נוסעים מסוג בואינג, אך אז החליטה לעזוב הכול מאחוריה ולעלות לישראל ב-2006. כאן היא התגייסה לצה"ל ושירתה כמדריכה, גם של חיילים מקניה שבאו להשתלם בפיקוד העורף במשימות של חילוץ והצלה.

לטענתה, היו לה שאיפות להצטרף למוסד, אך במהלך שירותה הצבאי נפצעה ואחר כך נקלעה לקשיים כספיים. אלה הובילו אותה, לטענתה, להיכרות עם ידיד אמריקאי שהכירה בלימודיה באולפן. אותו ידיד, כך טענה, דרדר אותה לעבריינות. היא חברה לקבוצה של ישראלים, שהואשמו כי הקימו מיזם כלכלי שתכליתו הייתה לרמות קשישים אמריקנים ולגנוב את כספם במסווה של מפעל הגרלות. לפי כתבי האישום שהוגשו נגדם, הם וגנבו מאות אלפי דולרים וייתכן שאף מיליונים, מהגמלאים התמימים.

בעקבות תלונות נפתחה חקירה משותפת ל-FBI ולמשטרת ישראל, והיא הסתיימה במעצרם של החשודים ובהסגרתם לארצות הברית, שבה עמדו לדין. ג"ר ריצתה עונש מאסר של ארבע שנים. ייתכן כי לאחר שהשתחררה מהכלא וזכתה מחדש בחופש החליטה לעשות מעשה של תיקון.

כך או כך, לפי החוק הישראלי כניסה לעיראק וסוריה היא עברה מכוח חוק ההסתננות למדינת אויב ואם תשוב בחיים לארץ סביר שתיעצר בידי השב"כ והמשטרה ותועמד לדין, כפי שקרה לכמה ערבים ישראלים שהצטרפו לצד השני הנלחם - שורות ארגון דאע"ש.