ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר את ארה"ב מלשתף פעולה עם איראן במאבקה נגד ארגון 'המדינה האיסלאמית', וטען כי איראן היא אויבת של אמריקה ולא השותפה שלה. הוא אמר את הדברים באמצעות קטע וידאו ששיגר הלילה (בין שלישי לרביעי) לעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, אשר נפגשה בשלושת הימים האחרונים בוושינגטון.

"היו כמה השערות שאיראן יכולה הייתה לעזור במציאת פיתרון לבעיית הקיצוניות במזרח התיכון, אבל שום דבר לא חזק יותר מהאמת", אמר נתניהו. "איראן היא הבעיה ולא הפיתרון", הוסיף. נתניהו הזהיר משש מעצמות, ובהן ארה"ב, נגד עסקה עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה.

"המטרה היא לא רק למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני היום, אלא גם כדי למנוע מהם להשיג אותו מחר", אמר ראש הממשלה. "התוצאה הגרועה ביותר שיכולה להיות למשא ומתן המתמשך בין שש המעצמות לאיראן, היא איראן כמדינת סף גרעינית. הבחירה היא לא בן עסקה או מלחמה כואבת עם איראן", אמר נתניהו שהסביר שסנקציות נוקשות היו טובות יותר מאשר הגעה להסכם שגוי עם איראן.

אובמה ונתניהו. צילום: רויטרס

נתניהו תקף את אבו מאזן: "הוא מנסה לעקור אותנו מכל הארץ"

ראש הממשלה מסר הצהרה אמש (ג') בנושא המהומות והאלימות ואמר כי: "אנחנו נמצאים במערכה של הסתה וטרור שמכוונת נגד מדינת ישראל ואזרחיה. זאת מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ניצחנו את הטרור עד היום וננצח אותו גם הפעם.

"לפני זמן קצר כינסתי את שרי הקבינט, ועדכנתי אותם בהחלטות שקיבלנו לאחר התייעצויות עם גורמי הביטחון - עם צה"ל, עם השב"כ ועם משטרת ישראל. הצעדים הללו כוללים הגברת הכוחות בשטח ברחבי הארץ, כדי להגביר את הביטחון שלכם, אזרחי ישראל: הריסת בתי מחבלים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים, זורקי בקבוקים, וכמובן גם זיקוקים ובקבוקי תבערה למיניהם, קנסות להורים של ילדים ונערים שזורקים אבנים, פעולת הוצאה מחוץ לחוק של הגורמים המתסיסים בירושלים ועוד צעדים".

"לטרור שמופנה נגדנו אין גבולות. הוא מנסה לעקור אותנו מכל חלקי הארץ. מבחינתם של הטרוריסטים, אנחנו לא צריכים להיות לא בירושלים, לא בתל אביב, לא בגוש עציון, לא בשום מקום" הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו הזכיר את נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ואמר כי: "לצערי למאמץ הזה אבו מאזן איננו שותף. להיפך, אבו מאזן שוב הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות. במקום להרגיע את הרוחות הוא מלבה אותן. במקום לומר את האמת הוא מפיץ שקרים כאילו אנחנו מתכוונים או פועלים באיזושהי דרך לשנות את המעמד של המקומות הקדושים - זהו שקר וכזב. במקום לחנך את עמו לשלום, אבו מאזן מחנך אותו לפיגועים".

עבאס אמר היום בטקס לציון 10 שנים ללכתו של נשיא הרשות הפלסטנית לשעבר יאסר ערפאת ואמר כי: ""מנהיגי ישראל שוגים שגיאה גדולה אם הם סבורים שאפשר שההיסטוריה תחזור לאחור ושהם יכולים לקבוע עובדות בשטח ולחלק את מסגד אל-אקצא לזמני ואתרי תפילה, כמו במערת המכפלה בחברון. הם יחזרו בהם מצעד זה".

בנאום בפני המונים ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "אדמת 67 אינה עומדת למחלוקת, כי ישראל מנסה כל הזמן לכפות מציאות בשטח באמצעות התנחלות בלתי חוקית. לא נקבל את ההתנחלויות ואנו מתייחסים אליהן כאל לא לגיטימיות ולא חוקיות, ועל ישראל להסיר אותן כדי שמדינתנו תהיה ריקה מההתנחלויות".

הוא הוסיף, כי ההנהגה הפלסטינית נחושה לפנות למועצת הביטחון במהלך חודש זה, במטרה להביא להכרת במדינה פלסטינית בגבולות 67', וכן להצטרף לאמנות הבינלאומיות במידה והדרישה תידחה.
לדברי אבו מאזן, "העולם המוסלמי והנוצרי לא יקבלו לעולם את הטענות של ישראל שירושלים שייכת להם. ירושלים היא בירתנו ואין ויתור עליה. ירושלים שנכבשה ב-67' היא ירושלים שלנו. נשמור ונגן על המקומות הקדושים". את שומרי הווקף הוא כינה "גיבורים שניצבים בפני הפלישות והתקיפות של המתנחלים וצבא הכיבוש הישראלי".

היו"ר הוסיף: "שואלים אותנו מי הם השומרים הללו? הם יושבים באל-אקצא ובכנסיית הקבר כדי להתפלל ולהגן עליהם ואם תוקפים אותם, זכותם להגן על עצמם ועל המקומות הקדושים. הרחיקו את המתנחלים הקיצונים ממסגד אל אקצא וממקומותינו הקדושים. לא נאפשר שמקומותינו הקדושים יזוהמו".

אבו מאזן תקף את חמאס, שלא איפשר קיום טקס מקביל לזכר היו"ר לשעבר ברצועת עזה, ואף הפנה אצבע מאשימה כלפי חמאס כאחראים לפיצוץ בתי ראשי פתח בעזה. "הנהגת חמאס היא האחראית לפשע פיצוץ הבתים של הנהגת פתח בעזה, הצהרות ראשי חמאס נגדנו תואמות את ההצהרות של הכיבוש, וההתנהגות של חמאס בעזה ובגדה מביאה להקפאת הבנייה מחדש ולא מראה שהארגון מעוניין בפיוס ובאחדות לאומית".