(עדכון: 17:05)

שמונה חודשים אחרי אירועי ביתוניא ביום הנכבה, במהלכם נהרגו שני הנערים נדים סיאם נווארה ומוחמד מחמוד אבו דאהר, עצרו אתמול (שלישי) בלילה חוקרי צוות החקירה המיוחד (צח"מ) של מחוז ש"י במשטרה, לוחם מג"ב בשירות סדיר, החשוד בגרימת מותם של השניים. הבוקר הובא החשוד להארכת מעצר עד ליום שני בבית משפט השלום בירושלים. גורם המעורב בחקירה ציין כי החשד הוא ירי בכוונה. 

השופטת ג'ויה סקפה שפירא קבעה בהחלטתה להאריך את המעצר: "עיינתי בתיק החקירה. חשד סביר למעורבות בעבירה עולה מתוך מסמכים שסומנו. כן עולה החשד מתוך הסרטון שהוצג לי. חשד סביר זה עוצמתו גבוהה יותר לגבי אירוע אחד של גרימת מוות ונמוכה יותר לגבי פגיעה בשני נוספים, האחד הרוג והשני פצוע".

במשך שמונה חודשים התנהלה החקירה על ידי מצ"ח, ובשבוע שעבר היא הועברה לטיפול של צח"מ במחוז ש"י. אמש הוחלט לבצע את מעצרו של לוחם המג"ב החשוד, צעיר בשנות ה-20 לחייו. החוקרים מחזיקים סרטוני אבטחה, בהם ישנו תיעוד של חלק מהאירועים שהתרחשו ביום הנכבה , אולם בשלב זה ישנו צו איסור פרסום על פרטי הפרשה.

סנגורו של הלוחם, עו"ד בני כץ, אמר כי החשוד מכחיש לחלוטין את המיוחס לו: "החשוד הוא בחור צעיר ששירת באופן מלא ונאמן במשך 3 שנים, קיבל הערכות מצוינות ואף היה אמור לחתום קבע. הוא נמצא בסיטואציה לא נעימה, אך יתגבר עליה". הוא הסביר כי נעשו ניסיונות החוזרים של צוות החקירה להוציא מהלוחם הודאה ישירה, ואמר: "הוא לא מודה כי הוא לא ירה".

כץ הוסיף כי ביקש לבדוק את פשר העיתוי של המעצר, כיוון שהחשוד נחקר כבר ארבע פעמים בחודשים האחרונים. כמו כן, הוא הוסיף, לא הוצגה בפניו אף בדיקה בליסטית המאמתת את ההאשמות.

מהמשטרה נמסר כי "אין במעצר חשוד כדי לקבוע את אשמתו של השוטר". הודגש כי הנושא, שכאמור תחת צו איסור פרסום, עדיין נמצא בחקירה, וכי "ראוי לסייג את הפרסומים ולהציגם באור נכון על סיום החקירה וקבלת המסקנות".