הסופה הראשונה של החורף הגיעה אתמול לארה"ב והיא צפויה להוריד בימים הקרובים כמויות גדולות של שלג במרבית המדינות ממרכז ארה"ב ועד מזרחה, בעוד הטמפרטורות צפויות לצנוח באופן דרסטי.

המערכת החורפית שמגיעה בעקבות סופת ציקלון שהשתוללה בצפון האוקיינוס השקט, פגעה בסוף השבוע האחרון באלסקה ובצפון קנדה, לפני שהתקדמה דרומה. שלשום היא הגיעה למערב התיכון של ארה״ב, ואתמול היא נעה למדינות הדרום. היום הסופה צפויה להגיע למדינות החוף המזרחי. לפי שירות החיזוי, עד סוף השבוע, כ-200 מיליון תושבים יחושו את השפעות הסופה.

במישיגן כבר נרשמו יותר מ-60 ס"מ של שלג, ויותר מ-40 ס"מ ירדו גם בצפון ויסקונסין ובמרכז מינסוטה. לפחות שני בני אדם נהרגו במינסוטה בשל תאונות דרכים שקשורות למזג האוויר, ויותר מ-150 טיסות בוטלו בשדה התעופה של מיניאפוליס.

באזורים נרחבים במרכז ובדרום ארה"ב כבר צנחו הטמפרטורות אל מתחת לאפס, תפנית קיצונית במזג האוויר, אחרי שבימים האחרונים דווקא הורגש מזג אוויר חמים עם טמפרטורות של כ-20 מעלות. "אתמול נעלתי סנדלים וחולצה קצרה, והיום אני לובשת מעיל וצעיף ומגן צוואר וכפפות", סיפרה פטסי קימל ממונטנה, שהגיעה לאוקלהומה כדי לחגוג את יום הולדתה ה-70.

בעיר שיאן שבוואיומינג נערכו התושבים מראש ונהרו למרכולים כדי לרכוש מספיק ציוד."אנשים מתבצרים בבתים, כנראה ליד האח", אמר ראש העירייה ריק קייסן לרשת CNN. "זה לא בלתי שגרתי עבורנו, רק שאולי זה מוקדם יחסית לעונה. יש לנו ניסיון. היה מידע מוקדם בנוגע לעוצמת הסופה".

בתיכון סנט קלאוד קתדראל שבמרכז מינסוטה סיפקה הסערה הזדמנות לבחון את מערכת הלמידה מהבית, למורת רוחם של התלמידים שקיוו כי השלג יבטל את יום הלימודים. "זה מה שנעשה בכל יום שלג מעתה והלאה", אמרה המנהלת לין גרואינג, לסוכנות אי.פי, והוסיפה בחיוך כי "אם להיות כנה, היו כמה קיטורים מצד התלמידים".