ראש השב"כ יורם כהן שלח מכתב לגמלאי הארגון, ובו הבהרות בנוגע לעימות המתוקשר בין ארגונו לבין צה"ל והעומד בראשו, הרמטכ"ל בני גנץ. 

כזכור, ראשית המשבר בין הצדדים בכתבה ששודרה בתכנית "עובדה", ובה נטען כי השירות התריע כבר בחודש ינואר מפני מלחמה בין ישראל לחמאס בחודש יולי. היום הוציאו בשב"כ הודעת הבהרה, ולפיה בארגון "הצביעו על תחילת הערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל". בשב"כ התעקשו כי בשום שלב לא טענו אנשיו, ובכלל זה המרואיינים לכתבה בתוכנית של אילנה דיין, כי הועברה התרעה למלחמה מול חמאס ביולי.

עם זאת, מכתבו של כהן לגמלאי הארגון עוסק ב"חילופי הדברים הקשים ולעימות הקשה שהתגלע". כהן הבהיר במכתבו כי "אנו עומדים מאחורי כל הדברים שנאמרו בתכנית על ידי אנשינו". הוא הסביר כי המרואיינים בכתבה לא השמיעו "ולו מילת ביקורת על צה"ל או על הדרג המדיני", אמר כי דבריהם הוצאו מהקשרם, והבהיר כי תמונת המצב שהוצגה בתכנית אינה תואמת את האופן בה תיארו ראשי "עובדה" את כוונתם. 


כהן עם ראש המוסד תמיר פרדו. צילום: מרק ישראל סלם

למרות זאת, אומר כהן, הגיב הרמטכ"ל בני גנץ בכך ששיגר לראש הממשלה ולשר הביטחון "מכתב חריף, בו הועלו טענות קשות ביותר וחסרות בסיס נגד הארגון". לסיום דבריו כתב כהן כי בכוונת ארגונו "ללבן את המחלוקות וליישר את ההדורים בינינו לבין הצבא".