בית משפט לבנוני החליט לאפשר לתובעים להציג ראיות חדשות בנוגע להתנקשות בראש הממשלה הלבנוני לשעבר, רפיק חרירי, לפני כמעט עשור. מדובר בפאנל מיוחד במדינה, המבוסס על בית הדין הבינלאומי בהאג. 

העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" מדווח היום (שבת) כי התובעים יחפשו לחשוף את הקשר של הנשיא הסורי, בשאר אסד, בפיצוץ שהרג את חרירי. הראיות מתמקדות בקשר בין השניים. ההתפתחות הדרמטית באה בזמן לא טוב לנשיא הסורי, הנלחם על הישרדותו במלחמת האזרחים הנמשכת כבר יותר מ-4 שנים.

"בואו נקרא לילד בשמו", אמר לאין אדוארדס, עורך דינו של בכיר בחיזבאללה המואשם במעורבות בתקיפה לבית המשפט. " התובע כעת מבסס את התיק על כך שסוריה היא זו שעומדת מאחורי הרצח". אדוארדס אף הוסיף כי התובע אומר למעשה כי סוריה, אסד והמסייעים להם רצו במותו של חרירי.

אף בכיר סורי לא הואשם עד כה כי היה קשור לרצח של חרירי. עם זאת, חמישה חברי חיזבאללה הואשמו בשותפות למעשה. הצעד ממחיש את את המחלוקת הפוליטית העמוקה בלבנון, שרק החריפה עם התמשכות מלחמת האזרחים בסוריה. אנשי החיזבאללה השיעים נלחמים לצדו של אסד בסוריה, ואילו הסונים, שחרירי ייצג בעבר, רואים את המשטר של אסד כאויבם הגדול. 


נתן את ההוראה? בשאר אסד. צילום: רויטרס