(עדכון 19:30)

מתוך 43 פצועי האירוע בכפר אבו סנאן נותרו באשפוז 20 פצועים. אחד מהם מאושפז במצב אנוש בגין פגיעת ראש, חמישה פצועים באורח קשה עם פגיעות ראש, חזה, בטן וגפיים, 14 פצועים באורח קל עד בינוני מאושפזים במחלקות האורטופדיות, הכירורגיות, א.א.ג, נוירוכירורגיה ואורולוגיה. חלק מהפצועים צפוי לעבור הלילה ומחר ניתוחים.

ח"כים ערבים ובהם חנין זועבי השתתפו הערב בישיבה שנערכה באבו סנאן, בה השתתפו גם ראשי ועדת המעקב, ראשי הכפר וראשי העדות מהאיזור. בישיבה הוחלט להקים ועדה מיוחדת ומשותפת שתבחן את השתלשלות המקרה ותגבש דרכים להסכמה ולפשרה.

ראש מועצת אבו סנאן, נוהאד מישלב, אמר היום (שבת) בצהריים כי את המהומה שפרצה הלילה בכפר לא ניתן היה לצפות וכי היא התפתחה על רקע אירוע דקירה קל בין שני תלמידי תיכון בכפר, מוסלמי ודרוזי, אתמול בצהריים.

התגרה בין השניים פרצה בבית קפה בכפר לאחר שהשניים התווכחו על רקע נאצות שנכתבו ברשת החברתית "סיקרט". מישלב התייחס גם לאירוע הנוסף אשר אירע השבוע, בו הגיעו שני תלמידים לבית הספר התיכון כשהם עוטים על ראשיהם כאפיות.

"מדובר בסכסוך עדתי פוליטי. תמיד חיינו בדו קיום. המועצה עושה מאמצים להרגיע את הרוחות ולהשיב לכפר את שלוותו", אמר מישלב והוסיף כי לא תהיה כל הפרדה בין התלמידים הדרוזים למוסלמים כפי שלא היתה הפרדה עד היום.


קטטה המונית באבו סנאן. צילום: ערן לפל, מד"א

"אין לנו בעיה עם מחאה, אך הכל צריך להיות לפי החוק ואם התקנון קובע שאסור להיכנס לבית ספר עם כאפיות יש לכבד את זה", אמר מישלב: "לצערי, גורמים אינטרסנטיים פעלו לליבוי הרוחות באמצעות רשתות חברתיות ועל כך אין לנו שליטה".

ד"ר צבי שלג עוזר מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה : "אמש סמוך לחצות קיבלנו הודעה על מספר נפגעים גדול, הכרזנו על אירוע רב נפגעים. צוותי החירום התייצבו תוך דקות ספורות. למזלנו ולמזלם של הפצועים האירוע התקיים בשעות מאוחרות ולכן כביש 89 ציר היה פתוח לפינוי רפואי, וכתוצאה מכך הצלחנו לתת טיפול רפואי כירורגי מהיר לכמות הפצועים הקשה שהגיעה אלינו.

"בבת אחת הגיעו תשעה פצועים קשים מאוד, שנכנסו לחדר הלם. בסך הכל הגיעו 43 פצועים למרכז הרפואי, כאשר אחד מהם בן 22, הוא פצוע אנוש, מצבו יציב עם פגיעת ראש קשה. חלק מהפצועים הגיע הבוקר. שישה פצועים נוספים מוגדרים במצב קשה עם רסיסים, דקירות ופציעות קשות, כולם נותחו בלילה. פצוע אחד הועבר בלילה לרמב"ם כתוצאה מהרגישות וכדי למנוע חיכוכים. נכון לעכשיו 25 פצועים קל עד בינוני נמצאים עדיין נמצאים בטיפול".

נאיף שאמי, בן 50, תושב אבו סנאן המאושפז במחלקה האורטופדית בבית החולים לגליל בנהריה שיחזר את מה שעבר עליו בלילה: "זרקו רימון, נפלתי ואחר כך לא זכרתי כבר מה היה. אני גר שם וזה קרה ליד הבית שלי.

"אני סובל מכאבים ברגליים עכשיו. הכל התחיל בבית ספר לפני יומיים, היתה תקיפה בבית ספר וזה התחיל להתפתח. הלילה הבן שלי שיחק כדורגל ופתאום תקפו אותו ילדים מבית הספר, הלכתי לראות מה קרה אז תקפו גם אותנו", סיפר שאמי.