רס"מ זידאן סייף (30) אשר נרצח אתמול בפיגוע בבית הכנסת בירושלים, ייטמן בצהריים בבית העלמין בכפר ינוח-ג'ת שבגליל בו התגורר. מאות בני אדם, בני משפחה וחברים, ושוטרים רבים עימם שירת ילוו אותו בדרכו האחרונה.

בפוסטים בפייסבוק כתבו לו בני משפחתו לפני היוודע דבר מותו: "מחכים לך אח יקר. אל תעזוב אותנו תהיה חזק. מאמינים בך ומחזיקים לך אצבעות". מרגע שנודע מותו שינו חבריו ובני משפחתו את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק למסך שחור, והעלו הספדים לזכרו. "לעולם לא אשכח אותך ואת הקול שלך, אח בדם. תשמור עלינו מלמעלה", כתב אחד מהם. 
רס"מ סייף נפצע אתמול בבוקר אנושות כאשר נטרל את המחבלים אשר פרצו לבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם אולם סמוך לחצות מת מפצעיו. 

"זידאן היה קרוב אלינו מאוד והתגורר איתנו באותו בית עד שהתחתן לפני שנתיים", סיפרה בדמעות בת דודתו, רימוש סייף. "הוא היה איש מדהים עם לב מזהב. התפללנו שיחזיק מעמד אבל בסוף הגיעה הבשורה. הוא מת גיבור אבל זו אבידה גדולה בשבילנו".
 
רס"מ סייף התגייס למשטרה לפני כשלוש שנים ושירת כסייר תנועה במשטרת מחוז ירושלים. אחת לשבוע שב לכפר בו התגורר בגליל המערבי, שם מתגוררים גם אשתו, בתו התינוקת בת הארבעה חודשים, ובני משפחתו. הוא הניח אחריו גם זוג הורים, ארבעה אחים ואחות. 


 
"לפני שזידאן התגייס למשטרה הוא עבד במפעל אבל מרגע שנכנס לשורות המשטרה הוא היה מאוהב", סיפרה בת הדוד, "המשטרה והעבודה היו בדם של זידאן והוא ממש חי את זה". 
עוד סיפרה כי ביום שבת האחרון שוחחה עם אשתו של סייף אשר סיפרה לה כי לבה אינו מבשר לה טובות: "אשתו אמרה לי שמאז הפיגוע דריסה בירושלים שם נהרג הקצין הדרוזי מהגליל, היא מאוד לא רגועה. ביום שבת בערב היא אמרה לי 'אני ממש לא רוצה שזידאן ייסע מחר חזרה לעבודה' שאלתי אותה למה היא מדברת ככה והיא אמרה 'יש לי הרגשה לא טובה, יש משהו בתוכי שממש פוחד שעומד לקרות לו משהו רע' . 
אביו, ניהאד סייף סיפר כי בנו היה קשור מאוד לבתו התינוקת: "זה היה הכי חשוב לו. הוא הקריב את חייו למען המולדת. הוא בכלל שוטר תנועה ונכנס ראשון לתוך בית הכנסת. זה הגורל וזה המזל שלו. אנחנו מאמינים בגורל. אנחנו לא יודעים מה לספר לבת שלו כשתגדל ותשאל איפה אבא. אבל גם עם זה נתמודד. נטפל בה ונדאג לה כאילו הייתה הבת הקטנה שלנו". 
קרובי משפחתו סיפרו כי סייף הגן בגופו על השוטר הנוסף אשר הגיע עימו לאירוע, ספג את פגיעת יריות המחבלים, ובכך הציל את חיי חברו. בן דודו, בהז'את סייף סיפר: "מיד כשהוא שמע על זה בקשר הוא הגיע לשם עם השותף שלו והוא ניטרל את המחבלים וספג את הפגיעה האנושה. 
"הוא הגן בגוף שלו על השוטר שהיה איתו וגם הציל הרבה מתפללים. אם הוא לא היה שם האירוע היה נגמר הרבה יותר גרוע. זה מאוד מתאים לו, להציל אחרים, כי הוא היה איש מיוחד עם לב ענק ובגלל זה כולם אהבו אותו. היה עוזר לכולם ומדבר עם כולם, קטנים וגדולים. היה משחק כדורגל עם הילדים בכפר. הוא יחסר לנו כל כך" הוסיף סייף.
משעות הבוקר המוקדמות מעבירים חרדים הודעות בווטס-אפ וברשתות החברתיות בהן הם מבקשים מחבריהם להגיע להלוייתו של השוטר זידאן סייף.
"אנחנו קבוצה של חרדים שרוצים לארגן אוטובוס ללויה של חסיד אומות העולם רס״מ זידאן" נכתב בהודעה, "זיכרו שזהו קידוש ה׳ שאנחנו מחויבים לו".
בשעה זו עושים את דרכם אל הכפר שבגליל המערבי אוטובוסים אשר יצאו מבנימי האומה בירושלים ועליהם מספר רב של חרדים. הלוייתו של סייף תיערך בחלקה הצבאית בשעה שתיים בצהריים, היום.