בהמשך לדיונים שהתקיימו בשבוע האחרון, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא בקרוב הצעת חוק לשלילת תושבות וזכויות סוציאליות למי שביצע מעשה טרור ועבירות חמורות שהמניע שלהן לאומני כמו הסתה לפגיעה במדינה. הצעת החוק תתייחס לשלילת הזכויות הן למבצע העבירה ולמשפחתו. ראש הממשלה אמר כי "לא יתכן שאלה שפועלים בטרור נגד מדינת ישראל ייהנו מזכויות כמו ביטוח לאומי".


מוקדם יותר גם שר הפנים גלעד ארדן התייחס בשבת תרבות בנס ציונה לשלילת תושבות למחבלים. בממשלה מנסים להעלות הילוך ולהחמיר את הענישה למחבלים וגם לבני משפחותיהם בכדי להרתיע את אותם בודדים שמתכננים את הפיגוע הבא.

בתוך כך, שישה פלסטינים נעצרו בחשד להשחתת אנדרטה לחללי צה"ל בבקעה. זאת לאחר שבשעות אחר הצהריים התקשר אזרח למשטרה ודיווח על מספר אנשים שמשחיתים את האנדרטה.


ניידות סיור של מרחב שומרון הגיעו למקום ועצרו את השישה, בגירים תושבי הכפר מארג' נעג'ה כשברשותם מברגים וסכינים שאיתם על פי החשד ביצעו את הפגיעה בשמות החללים. כל החשודים הובאו למרחב שומרון לטיפול חקירות.

מוקדם יותר היום, נתגלו שתי כתובות על ארגון הטרור "דאעש" בדרך נוף הכרמל היוצאת מהשכונה המזרחית של דלית אל-כרמל ובמוחרקה על אנדרטת בשביל הבנים הדרוזים. תחנת חיפה פתחה בחקירת המקרה.