שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס היום (ג') לדבריו של פרופ' מנואל טרכטנברג, שהיה יו"ר ועדת יוקר מחיה, שכונסה בעקבות מחאת הקיץ לפני שלוש שנים. כזכור, טרכטנברג דיבר אמש בכינוס להעצמת האזרח ואמר: "יש תחושה שהאופק של אותו דור צעיר לא נראה טוב יותר היום. פתאום ברלין נראית יותר אטרקטיבית, זו סכנה ממשית".

לפיד התייחס לדברים היום בגלי צה"ל: "אני מסכים עם הרבה מאוד מהדברים של טרכטנברג. "הקמתי את 'יש עתיד' בגלל הדברים האלה. אני חושב שהאיום החברתי הוא משהו שאסור להסיר ממנו את העיניים. לצערי, כמו שכולם יודעים הייתי צריך בשנה הראשונה לטפל בבור התקציבי שחיכה לי. השנה אנחנו נטפל בחוכמה ובצדק בדברים שטרכטנברג מדבר עליהם. יש בתקציב תוספת של 2.4 מיליארד לבריאות ו-1.4 לחינוך ולרווחה.

על החשש ממחאה חברתית נוספת אמר לפיד: "אני חושש מאווירה ציבורית שהולכת ומעכירה כי יש פה מעגל שככל שאנשים חוששים ממחאה, הם גם מקדמים אותה. אני מבין את הזעם הציבורי ואני שותף לו. אם אנשים יסתכלו על התקציב הנוכחי הם יראו שיש פה שינוי של מחירי הפיקוח. אנחנו נכניס עוד מוצרים לפיקוח. עשינו את זה בזמנו עם הגבינה והשמנת ונעשה את זה עם עוד מוצרים".

על הדיון הציבורי סביב המעבר לברלין אמר לפיד: "אני מבין את הקושי היומ-יומי לחשב כל פעם כמה עולה כל דבר. אני אומר- בואו נקיים דיון שבו נודה שהשאלה אם הבחור יהשראלי נוסע לברלין היא לא רק שאלה על יוקר המחייה אלא על מדינת ישראל וההיסטוריה שלה. על השינויים שעושה לפיד בנושא העבוד המועדפת לחיילים משוחררים אמר: "אני לא חושב שהרעיון בעבודה מועדפת זה שאנשים יסדרו לבעלי תחנות דלק עובדים איכותיים בזול. לא בשביל זה יש עבודה מועדפת. לא יכול להיות שיותר מ-2,600 אנשים הולכים לעבוד בתחנת דלק ורק 150 הולכים לעבוד עם ילדים וניצולי שואה".