תוכנית הפרישה ל-250 מעובדי בנק דיסקונט יוצאת היום לדרך - ההנהלה תפנה לכ-1,800 מעובדי הבנק בגילאים 55-64 עם הצעת הפרישה. לעובדים עד גיל 61 יוצע לפרוש ולקבל 270% פיצויים, ולאלה עד גיל 64 תוצע פנסיה מוקדמת (בגובה של 70% מהשכר האחרון).

עובד שיענה לתוכנית יקבל בממוצע 1.25 מיליון שקל. תנאי הפרישה הנוכחיים בדיסקונט נמצאים ברף העליון של תנאי הפרישה שהיו מקובלים בשנים האחרונות במערכת הבנקאית. הם גבוהים בהרבה מהמקובל בסקטור הציבורי.


התנגדות להצטרפות עיני למו"מ. בנק דיסקונט. צילום: פלאש 90

התוכנית כדאית במיוחד לשכבת עובדים בגיל 60 , הנהנים משכר של כ-50 אלף שקל בחודש. עובד כזה, בעל ותק של 30 שנים בבנק, יכול לקבל סכום חד-פעמי של 4-5 מיליון שקל (לא כולל הצבירה של זכויותיו הסוציאליות האחרות).

הבנק הפריש לצורך תוכנית הפרישה סכום חד-פעמי של 306 מיליון שקל. 100 מיליון שקל מהכסף הגיע משינוי בנוסחת החישוב האקטוארית עבור זכויות העובדים והיתרה ממקורות אחרים כמו הקדמת מימושי אגרות חוב. את תהליך הפרישה תלווה חברת הייעוץ בנפיט והיא תהיה בתוקף עד סוף 2014. בהנהלת הבנק הדגישו כי מדובר בתכנית חד־פעמית.

בבנק מקווים כי בשנים הקרובות יביא תהליך הפרישה הטבעי לצמצום כוח האדם, העומד כיום על כ-6,500 עובדים (בבנק בלבד), בכ-700 עובדים נוספים. התוכנית קיבלה את הסכמת הוועד בראשות מני גרינשטיין. 

"מדובר בתוכנית שתבוצע בהסכמה הדדית של העובדים וההנהלה", אמר יו"ר הוועד, "בשום מקרה אין כוונה לכפות על העובדים לעזוב את הבנק". גרינשטיין הדגיש את התנגדות הוועד להשתתפותו של מזכ"ל ההסתדרות לשעבר, עופר עיני (שהבנק גייס כיועץ חיצוני), במו"מ הישיר עם העובדים.

למרות הביקורת החריפה שספג, יחל עיני את תפקידו בדיסקונט ב-1 בנובמבר. עלות העסקתו
נאמדת בכ־ 70-60 אלף שקל בחודש, ובבנק סירבו להתייחס לנתון זה. כפי שנחשף ב"מעריב־
השבוע", בעקבות הקשר עם דיסקונט הוא נאלץ לסיים את חברותו בדירקטוריון בנק יהב.