שערו של הדולר המשיך להתחזק לעומת השקל ונקבע על 3.7209 שקלים. יש לציין שלמרות ששערו של השקל בעולם נחלש במהלך רוב ימי השבוע שעבר, יש ספקות לגבי המשך התחזקות שערו של הדולר לעומת השקל גם בשבוע המסחר הנוכחי.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר 10 שבועות רצופים של עליות שבועיות, הדולר-שקל חתם שבוע שלילי ראשון מאז אוגוסט. כמו כן, למרות החג והמסחר החלקי, ראינו בשבוע שעבר תנודתיות מאוד גבוהה בדולר-שקל, וזאת במקביל לטלטלות בשוק המט"ח ושוקי המניות העולמיים.


תיקון עולמי? הדולר. צילום: דוברות רשות המסים

עם זאת, למרות הנעילה השלילית בסיכום השבועי, הדולר-שקל הצליח לטפס בשבוע שעבר לשיא חדש מעל 3.75. בעולם, מדד הדולר השלים שבוע שני של ירידה חדה וייתכן כי הדבר מאותת על תיקון בדולר העולמי. בסופו של דבר, המשך התיקון בדולר העולמי יגרור גם את הדולר-שקל כלפי מטה. לאחר עלייה כה ממושכת, כמעט ללא תיקונים לאורך הדרך, הספקולנטים יתקשו להמשיך ולדחוף מעלה בשעה שהדולר העולמי נסוג.

כעת, כשהחגים מאחורינו, נפחי המסחר בשוק המט"ח המקומי צפויים לחזור לנורמה, וייתכן שהדבר יביא להתיישרות עם המגמה העולמית של הדולר, שכרגע נוטה כלפי מטה. בשבועיים האחרונים, למרות ההיחלשות החדה של הדולר בעולם, דווקא מול השקל המטבע האמריקני המשיך להפגין עוצמה.

בשוק העולמי אנו עדיין רואים סכנה לנסיגה של המניות, וזאת על רקע נתוני מקרו ירודים מאירופה וסין. כרגע, ארצות הברית היא הגורם החיובי בכלכלה העולמית. בנסיבות הנוכחיות, סנטימנט שלילי דווקא מכביד על הדולר.

ברמה הטכנית, אנו נמצאים כעת בצומת, כאשר ישנם כוחות חיוביים ושליליים כאחד. עלייה מעל 3.75 תסחוף קונים נוספים לשוק והדולר-שקל יטפס לעבר 3.77 ומעלה. מנגד, ירידה מתחת ל-3.68 עשויה להאיץ את הירידה לעבר 3.64".