שערו של הדולר ממשיך להתחזק לעומת השקל, למרות שבעולם הוא דווקא נחלש. שערו היציג של המטבע האמריקני עלה אתמול ב-0.9704 אחוזים ל-3.746 שקלים, אך הבוקר נחלש קלות במסחר הבין בנקאי והוא ירד ל-3.7318. המומחים סבורים שמדובר במגמה ברת חלוף וכי הדולר ימשיך לעלות לעומת המטבע של ישראל.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "גם ביממה האחרונה, נמשך חוסר הקורלציה בין המסחר בדולר המקומי לבין המגמה של הדולר בעולם. בעוד שבעולם, המטבע האמריקני פתח את שבוע המסחר בסימן שלילי, בשוק המקומי - הדולר ממשיך להתחזק למול השקל".

"הדבר חושף בעיקר את חולשתו של המטבע הישראלי ואת הסנטימנט הירוד בקרב המשקיעים כלפי השוק המקומי והכלכלה הישראלית. ואולם, גם בעולם היחלשות הדולר נתפסת לפי שעה כתיקון לראלי של החודשים האחרונים. בטווח הבינוני, המטבע האמריקני צפוי להמשיך ולהתחזק, וזאת על רקע הצפי כי הבנק הפדרלי יסיים בישיבתו הבאה את ההרחבה הכמותית", אמרו בחברה.

הדולר-שקל צפוי להמשיך ולטפס מעלה עד סוף השנה, כשיעד ריאלי הוא 3.80. צילום: רויטרס

לאחר מכן, תעלה השאלה מתי הבנק יחל בהעלאות ריבית. לפי שעה, בכירי הבנק אינם מאותתים על העלאת ריבית ומקפידים לשדר לשוק מסר של הרגעה. ואולם, בשוק מעריכים כי הבנק יחל בהעלאות הריבית במחצית השנייה של 2015.

הדולר-שקל צפוי להמשיך ולטפס מעלה עד סוף השנה, כשיעד ריאלי הוא 3.80 שקלים לדולר, וזאת על רקע פער הצמיחה וציפיות הריבית של הדולר למול השקל. בסופו של דבר, אנו אמורים לראות תיקון, ואולם כרגע אין כל סימן טכני שמאותת על כך ונראה שהספקולנטים מרגישים בטוחים להמשיך ולדחוף מעלה לשיאים חדשים לפני שהם בוחרים לממש רווחים ולעצור. רק ירידה מתחת ל-3.70 עשויה לשנות את יחסי הכוחות".