סיפורם של הזוג הישראלי, עדי טטרקו ואלון כהן, מייסדי Houzz, שהחלו לעבוד יחד במטבח ביתם לפני כ-5 שנים, מעמיד אותם כחלק מקבוצה מובחרת של יזמים עשירים, שלא רק הקימו חברות המוערכות במיליארדי דולרים אלא גם עשו זאת מתוך עבודה משותפת עם בני זוגם לחיים.

עבור טטרקו וכהן היה זה החלום לשפץ את ביתם בפאלו אלטו שבקליפורניה, שהוביל אותם להקמת עסק בינלאומי מצליח לעיצוב בתים. היום הזוג המייסד מלהטט בהצלחה בין גידול שלושת ילדיהם לניהול העסק התובעני. היא המנכ"ל, הוא נשיא החברה ויחד הם מחזיקים בשליש מהחברה ושויים מוערך בחצי מיליארד דולר. החברה עצמה המוערכת ביותר מ-2 מיליארד דולר, כאשר לאתר תנועת רשת מרשימה העולה על 25 מיליון מבקרים בכל חודש.


עולים ברשימה? עדי טטרקו ואלון כהן. צילום: מתוך אתר החברה

ישנם מיליוני זוגות שהקימו עסקים יחד בארה"ב, לפי מחקר בן עשור מהפדרציה הלאומית של עסקים עצמאיים בארה"ב ישנם כ-1.2 מיליון צוותי בעל ואישה בעלי חברות. לפי דברי הארגון, מספר הזוגות בעלי העסקים המשותפים היום הוא אפילו גבוה יותר. עם זאת, רק מספר קטן של זוגות, לפי מחקרים של פורבס, הצליח להתעשר יחד, ומספר קטן אפילו יותר הצליח להשיג עושר ובכל זאת נשארו יחד. פורבס מצא זוגות המוערכים ב-8 מיליארד דולר, רובם עדיין עובדים זה לצד זו ומרביתם מתגוררים בקליפורניה.

בין הזוגות האלו ניתן למצוא את סטיוארט ולינדה רזניק, העושים עסקים יחד מאז 1970. בבעלותם אחד מהיצרנים הגדולים ביותר באומה של מנדרינות, פיסטוקים ורימונים. בנוסף הם הבעלים של חברת המים המינרליים 'פיג'י' ושירותי משלוחי הפרחים 'טלפלורה'. זוג המהגרים הקוריאניים, דו וון וג'ין סוק צ'אנג, שהתיישבו בדרום קליפורניה בשנת 1981 והם בעליה ומנהליה של חברת האופנה Forever 21 המוערכת ב-3.7 מיליארד דולר. בני הזוג צ'אנג נשואים כבר למעלה משלושה עשורים, את החנות הראשונה שלהם הם פתחו בשנת 1984 וכיום הם מוערכים בשווי של 5.2 מיליארד דולר.


שווים יחד 3.8 מיליארד דולר. סטיוארט ולינדה רזניק. צילום: רויטרס

אנדרו ופגי שהיגרו לארה"ב מסין בנפרד, נפגשו באוניברסיטת בייקר בבולדווין, קנזס, לאחר מכן הם המשיכו לאוניברסיטת מיזורי, בה אנדרו סיים תואר שני במתמטיקה שימושית ופגי קיבלה את הדוקטורקט שלה בהנדסת חשמל. אנדרו עבר לקליפורניה לעבוד במסעדה של בן דודו ומאוחר יותר פתח מסעדה משלו 'פנדה אין', יחד עם אביו בשנת 1973. כעשור לאחר מכן, יחד עם פגי, שוויתרה על הקריירה שלה בפיתוח תוכנה בכדי לעזור לבעלה, פתחו את מסעדת הפאסט-פוד הראשונה שלהם בקניון. היום בני הזוג הם מנכ"לים ויו"ר משותפים של מסעדת 'פנדה אקספרס', לה 1,700 מסעדות ברחבי ארה"ב.

כששאלנו את הזוג איך הם גרמו לזה לעבוד, פגי ענתה כי "למדנו במשך השנים להכיר את נקודות החוזק האחד של השנייה, כך שכל אחד מאיתנו יודע מתי הזמן שלו להוביל, ומתי עדיף להיות מובל על ידי השני". בראיון מורחב יותר היא הודתה כי להיות נשואים לא תמיד עושה את העבודה קלה יותר. "היינו צריכים ללמוד כיצד לפתור מחלוקות עסקיות בינינו". השנה בני הזוג יחגגו 40 שנות נישואין יחד.

הנישואים של הזוג הבא לא צלחו את הוויכוחים העסקיים והמחלוקות. המיליארדרים סטיב ואיליין ווין הקימו את אימפריית הקזינו 'ווין ריזורט' לפני כ-שלושה עשורים. מאז הם התגרשו, נישאו מחדש והתגרשו שוב, הפעם לתמיד. בשנת 2010. כחלק מההסדר קיבלה איליין 11 מיליון מניות מהחברה. כיום היא מחזיקה בכ-9.5% ממניות החברה והיא יושבת במועצת המנהלים.


סטיב ואיליין ווין. צילום: רויטרס

רשימת 8 הזוגות העשירים ביותר בארה"ב, שהונם הוא תוצר של עבודה משותפת:

סטאן ואן וולטון קרונק - 10.7 מיליארד דולר

דון וג'ין סוק צ'אנג -5.2 מיליארד דולר

מאריון ומיכאל אילטיך - 4 מיליארד דולר

סטיוארט ולינדה רזניק - 3.8 מיליארד דולר

טום וג'ודי לאב - 3.3 מיליארד דולר

אנדרו ופגי צ'רנג - 2.9 מיליארד דולר

בארהט דסאי ונרג'ה סאטי - 2.4 מיליארד דולר

ווייליי דאי וסהאט סוטראדג'ה - 1.2 מיליארד דולר

לאתר פורבס