לאחר שהדולר-שקל נשק אמש עד לרמת 3.8, ייתכן כי הספקולנטים יבחרו כעת לממש רווחים ונראה נסיגה, לפחות עד החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ביום רביעי. ואולם, ההימנעות מהורדת ריבית לא צפויה לשנות את מגמת העלייה של הדולר-שקל בחודשים הקרובים, וזאת לאור פערי הצמיחה והריבית לטובת הדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל התהפך בחדות אמש, וזאת לאחר החלטתו של בנק ישראל להותיר את הריבית ברמה של 0.25%, וזאת בניגוד למרבית ההערכות המקדימות. מרבית השחקנים בשוק סברו כי הנגידה תפחית את הריבית, ועל כן התבדות הספקולציות הביאה לנסיגה חדה של הצמד עד ל-3.76.

"לאחר שהצמד נשק אמש עד לרמת 3.8, ייתכן כי הספקולנטים יבחרו כעת לממש רווחים ונראה נסיגה, לפחות עד החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ביום רביעי. החלטתו של בנק ישראל בעניין הריבית אמש היתה שקולה. עוד טרם ניתן לאמוד את השפעת הפחתות הריבית של החודשים האחרונים על המשק הישראלי, והורדת ריבית נוספת לרמת אפס היתה עשויה לשדר מסר של פאניקה וחוסר אמון במשק הישראלי. גם התחזקותו המשמעותית של הדולר בחודשים האחרונים מאפשרת לבנק ישראל לעצור לעת עתה את סבב הפחתות הריבית.

"כמו כן, למרות שבנק ישראל הותיר את הדלת פתוחה לצעדים נוספים, לא נראה כי הבנק מתכוון להוציא לפועל בקרוב הרחבה כמותית, וצינון הספקולציות בדבר זאת תרמו להתייצבותו של השקל. ואולם, ההימנעות מהורדת ריבית לא צפויה לשנות את מגמת העלייה של הדולר-שקל בחודשים הקרובים, וזאת לאור פערי הצמיחה והריבית לטובת הדולר. אירוע המפתח הבא שיניע את הצמד יהיה החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ביום רביעי, כאשר הודעה על סיום ההרחבה הכמותית ורמיזות באשר להעלאות ריבית עתידיות צפויות לחזק את הדולר".