על עובדי נמל חיפה לחדול לאלתר מהשביתה בה פתחו היום, כך קבעה (ג') שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, דלית גילה. ההחלטה נתקבלה בעקבות בקשה שהגישה הנהלת הנמל לאחר שהיום בשעה עשר בבוקר פתחו העובדים בשביתת פתע, בפעם השניה במהלך שלושת השבועות האחרונים.

בבקשה אשר הגישה הבוקר הנהלת הנמל לבית הדין לעבודה בחיפה טענה כי העובדים השביתו את העבודה באופן מכוון בשעה עשר בבוקר, בעת בה התקיימה הנחת אבן הפינה לנמל אשדר החדש. הנהלת נמל חיפה מסרה לאחר הדיון כי היא מצפה לחזרתם המיידית לעבודה בשעה הקרובה.

ועד עובדי נמל חיפה השבית הבוקר את העבודה בנמל במחאה על עתיד הנמל ועתיד העובדים, כאשר לטענת הוועד, המדינה מתעלמת מבקשתם לניהול משא ומתן, על רקע הקמת הנמלים הפרטיים, דבר אשר יפגע בעובדים ויביא לגל פיטורים. 

השביתה פרצה דווקא בזמן שבנמל אשוד מתקיים טקס הנחת אבן הפינה לנמל הדרום - הנמל הפרטי באשדוד, במעמד ראש הממשלה, שר האוצר ושר התחבורה.


שוב מושבת. נמל חיפה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

שביתת הפתע מנעה מספינה הנושאת סחורות חקלאיות להיכנס לנמל. הנהלת הנמל הודיעה כי תפנה לבית הדין האיזורי בעיר בכדי לדרוש את חזרתם המיידית של העובדים לעבדה סדירה בנמל.

זוהי שביתת המחאה השניה בנמל במהלך שלושת השבועות האחרונים. כזכור, גם לפני כשלושה שבועות השבית ועד העובדים את העבודה. שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, דלית גילה, הורתה אז לעובדים לשוב לעבודה סדירה.

בדיון אשר נערך בבית הדין עלתה מחאת העובדים בעניין הפרטת הנמלים, ובמהלכו הגיעו לבית המשפט כ-150 מעובדי הנמל. השופטת קבעה כי על עובדי הנמל לשוב לעבודה וכי על המדינה יהיה לנהל עימם משא ומתן במהלכו יוכל לשטוח את טענותיהם ולנסות ולהגיע לפתרון.

יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן אמר הבוקר כי המדינה מתעלמת מהדרישות לניהול משא ומתן וכי העובדים חוששים לפרנסתם עקב ההודעה על הנפקת הנמלים ופיטוריהם הצפויים של עובדים רבים בנמלי חיפה ואשדוד.