ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע היום (חמישי) כי חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות תקים מסגרת פעילות חדשה בירושלים. את ההודעה מסר ברקת יחד עם יו"ר דירקטוריון רפאל, יצחק גת ומנכ"ל רפאל, ידידיה יערי.

הפעילות של רפאל בירושלים תהיה מבוססת על שתי חברות ירושלמיות שרפאל שותפה בהן: חברת אקיוביט המייצרת שעונים אטומיים למערכות תקשורת, מערכות נשק ולוויינים, וחברת אל-סיאלו, המייצרת מערכות ניווט לפלטפורמות ביטחוניות ותעופתיות.

 

לשם הקמת מסגרת הפעילות בירושלים רכשה רפאל שני מגרשים, כשבשלב ראשון בכוונתה להקים על אחד מהם מבנה שישמש את חברות הבת שלה. בהמשך תוכל רפאל להרחיב את פעילותה בירושלים בהתאם לתוכניותיה.

מדגיש את מעמדה של ירושלים כמוקד של תעשיות ידע. ניר ברקת. צילום: מרק ישראל סלם. 

 

בסיור ברפאל קיבל ברקת סקירות על כמה מהמערכות הטכנולוגיות המתקדמות של החברה, שכללו בין היתר את "כיפת ברזל" ו"מעיל רוח". ברקת קיבל סקירה גם על מערכות תצפית מתקדמות מתוצרת חברת שילת, חברת בת של רפאל, אשר משמשות כבר כיום את משטרת ישראל במעקב ובצילום הפרות סדר במזרח ירושלים, וכן הסברים על מערכת מתקדמת לפיזור הפגנות בה נעשה שימוש על ידי כוחות שיטור במספר מדינות בעולם. 

 

"אני מברך את חברת רפאל על החלטתה להקים מסגרת לפעילות בירושלים ולהעמיק את שיתוף הפעולה עם המוסדות האקדמיים בירושלים ובראשם האוניברסיטה העברית", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

 

"המהלך הזה", הוסיף ראש העירייה, "עליו אנו שוקדים כבר תקופה ארוכה, יוצר חיבור סינרגטי - הגדול מסך חלקיו - בין אקדמיה לתעשייה מתקדמת, ומדגיש את מעמדה האיתן של ירושלים כמוקד בינלאומי של תעשיות עתירות ידע המבוססות על מחקר מעמיק. אני קורא לחברות נוספות לבוא לירושלים, להתחבר לקהילת היזמים הטכנולוגים התוססת של העיר וליהנות מהיתרונות הייחודיים שיש לעיר להציע".

 

יו"ר רפאל, יצחק גת ומנכ"ל החברה, ידידיה יערי, אמרו: "לפעילות מחקר ופיתוח בירושלים יש יתרונות כלכליים, כגון הטבות מס, תמריצים ומענקים, אך החברה רואה חשיבות רבה גם בהמשך שיתוף הפעולה עם המוסדות האקדמיים בירושלים, ובראשם האוניברסיטה העברית. כעת יתאפשר לרפאל אף להעמיק ולהרחיב את שיתוף הפעולה בשל הקרבה לאוניברסיטה ולמוסדות הנוספים".

 

"רפאל מצטרפת לשורה ארוכה של חברות עתירות ידע מובילות שבחרו לקיים בירושלים מחקר, פיתוח וייצור של טכנולוגיה מתקדמת", אמר מ"מ מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אודי בן דרור.

 

"אלה מצטרפות לחברות הזנק רבות בתחום ההייטק והביוטק, ולמאות יזמים צעירים שהקימו בעיר קהילה תוססת, המקדמת חדשנות טכנולוגית פורצת דרך. מעטפת התמיכה הייחודית שמעניקה הרשות לפיתוח ירושלים מסייעת לגופים אלה - קטנים כגדולים, צעירים או מבוססים, למצוא את מקומם בעיר ולהבטיח את המשך צמיחתה הכלכלית".