שערו הדולר ביחס לשקל הגיע לשיא תקופתי חדש: שערו היציג עומד על 3.8 שקלים - השער הגבוה ביותר מאז יוני 2010. נראה כי הניצחון של הרפובליקנים בבחירות ביום שלישי דווקא הביאו לשיפור בסנטימנט של הדולר וחיזקו הן את הדולר ואת המניות. נעילה יומית של הדולר-שקל מעל רמת 3.80 עשויה לחזק את הביטחון של הסוחרים ולדרבן עוד ועוד סוחרים להצטרף למהלך העולה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הדולר-שקל שוב דוחף מעלה ובוחן פעם נוספת את רף 3.80. בפעמיים הקודמות הצמד לא הצליח לפרוץ באופן משכנע את הרמה הזו. ואולם, המומנטום כעת נוטה לטובת הדולר והסבירות לפריצה בניסיון השלישי גבוהה. נעילה יומית מעל רמת 3.80 עשויה לחזק את הביטחון של הסוחרים ולדרבן עוד ועוד סוחרים להצטרף למהלך העולה. היעד הבא לאחר 3.80 הוא 3.815.

גם בעולם הדולר ממשיך להתחזק, כאשר מדד הדולר העפיל אתמול לשיא חדש והוא נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2010. נראה כי הניצחון הסוחף של הרפובליקנים בבחירות אמצע הכהונה דווקא הביאו לשיפור בסנטימנט של הדולר וחיזקו הן את המטבע האמריקאי והן את המניות.


המומנטום עם הדולר. צילום: רויטרס

השוק סבור כי הניצחון וההשתלטות של הרפובליקנים על הקונגרס והסנאט דווקא תחזק את שיתוף הפעולה בין הממשל לבין בתי הנבחרים, מה שימנע הישנות של מקרים של מבוי סתום בין הקונגרס לבין הממשל סביב סוגיות תקציב, גירעון והעלאת תקרת החוב, כפי שראינו בשנים האחרונות. במצב העניינים הנוכחי, כשלרפובליקנים יש רוב ברור במערכת הפוליטית, לאובמה לא תהיה ברירה אלא להתפשר.

האירוע המשמעותי הבא בזירה הכלכלית הינו דו"ח התעסוקה, אשר יתפרסם מחר בארצות הברית. על פי ההערכות, הדוח צפוי להצביע על תוספת של כ-230 אלף משרות באוקטובר, וזאת בהמשך למגמה של החודשים האחרונים, שבהם אנחנו רואים גידול של 200 אלף ומעלה. נתון שכזה יחזק את הדולר מאחר שהוא יגביר את הציפיות להעלאות ריבית מצד הפד".