הנהלת בנק דיסקונט הודיעה לאתמול לעובדי סניף דיסקונט לונדון על ההחלטה לסגור את הסניף. ל"מעריב-סופהשבוע" נודע כי כבר מספר חודשים היו שמועות כי אכן קיימת כוונה לסגירת הפעילות ואתמול היא דווחה רשמית לעובדים.

לעובדים נמסר כי הסגירה תתבצע בצורה מדורגת ותערך במשך החודשים הקרובים, כדי שלא לפגוע בלקוחות. דיסקונט לונדון מעסיק 35 עובדים ומנוהל על ידי תמר סלמניק. הבנק מתמחה בעיקר בפעילות במגזר העסקי באשראי לתעשייה, לנדל"ן ולמלונאות.

ההחלטה על הסגירה התקבלה במסגרת התוכנית האסטרטגית של הבנק שבוצעה בתיאום עם חברת הייעוץ מקינזי. כחלק מהתוכנית נבחנת מחדש כדאיות הפעילות באזורים שונים בישראל ובחו"ל. בבנק הגיעו למסקנה כי להוצאות הכרוכות בהפעלת הסניף אין הצדקה עסקית.

נזכיר גם כי הבנק הבינלאומי חיסל לפני שבועות אחדים את פעילותו הבנקאית בלונדון כשמכר אותם לגוף פיננסי מקומי. גם בהנהלת הבנק הבינלאומי שוקלים את כדאיות הפעילות בלונדון, אבל בשלב זה הם הגיעו למסקנה שיש הצדקה עסקית מסוימת להמשך הפעילות. גם בנק הפועלים מחזיק שם סניף.


מנכ"לית בנק דיסקונט, לילך אשר טופליסקי, צילום: רון קדמי יח"צ


בבנק דיסקונט גם נבחנת כדאיות המשך הפעילות בשווייץ, שם מפעיל הבנק חברה בת. על פי ההערכות, בכוונת הבנק לסגור את הסניף ולמכור את פעילותו לגורם בנקאי מקומי. בדיסקונט לא הכחישו כי גם המשך הפעילות בשווייץ עומד על הפרק.

נראה שדיסקונט יסתפק בשלב זה בהמשך פעילותו בניו יורק בלבד, באמצעות החברת הבת IDB ניו יורק. הבנק בניו יורק, שהונו העצמי עומד על 778 מיליון דולר, הרוויח בתשעת החודשים הראשונים של 2014 כ-28 מיליון דולר - ירידה של 3.8% בהשוואה לתקופה המקבילה.

ההחלטות על סגירת הפעילויות בעולם מצביעה על נחישותה של מנכ"לית בנק דיסקונט, לילך טופילסקי-אשר, להוציא אל הפועל בשלבים את התוכנית האסטרטגית שהוכנה לפני כשלושה חודשים.

דוברת הבנק מסרה: "הסגירה היא חלק ממהלכי התוכנית האסטרטגית שאושרה באחרונה בבנק. בימים אלו החל הבנק בהכנות לסגירת הפעילות בלונדון. הסגירה תתבצע בהדרגה, כדי לוודא שהטיפול הניתן ללקוחות יבוצע באופן מיטבי".