השקל ממשיך להפגין חולשה - לשביעות רצונם של היצואנים ולמגינת ליבם של היבואנים. שערו היציג של הדולר אומנם ירד אתמול (ו') ב-03387% ל-3.833 שקל, אך במסחר הבין בנקאי התחזק המטבע האמריקאי במידה ניכרת ל-3.8612 שקל - עליה יומית של 0.74% ושבועית של כ-1.6%.

העלייה במסחר הבין בנקאי באה בגלל התפתחויות בשוקי העולם שחיזקו את הדולר ואת שוק המניות בוול סטריט. בין ההתפתחויות האלו התחזקות הדולר בשוקי העולם בשל הורדת שערי הריבית בסין והודעת נגיד הבנק האירופי על התערבות יותר אגרסיבית בשוקים כדי לעודד את הפעילות הכלכלית בגוש האירו.
השקל גם מושפע לרע מהמצב הביטחוני, בעיקר בירושלים ומהמצב הפוליטי הבלתי ברור בעיקר סביב אישור התקציב. לאור התפתחויות אלו הסוחרים לא מעיזים ללכת נגד המגמה ולקנות את השקל, גם כאשר יש "הזדמנות טכנית".

משה שלום, ראש מחלקת המחקר של FXCM ישראל, סיכם את שבוע המסחר במט"ח: "הדולר-שקל ביצע השבוע עוד זינוק משמעותי, כאשר הותיר מאחור את רמת המפתח של 3.80 וטיפס עד רמת המפתח הבאה, רמת ההתנגדות ההיסטורית החשובה סביב 3.85".
לדבריו, גורם נוסף שמכביד על השקל הוא הספקולציות בדבר האפשרות שבנק ישראל יוציא לפועל מדיניות של הרחבה כמותית (הכנסת כסף לשוק), וזאת על רקע החשש מהאטה בצמיחה של המשק בעקבות נתונים מקרו-כלכליים מקומיים רעים שבאו לידי ביטוי לא רק בנתוני התמ"ג הירודים שפורסמו בתחילת השבוע, אלא גם בתחום הצריכה, הנדל"ן, והייצוא.
בשבוע הבא צפויה החלטת הריבית של בנק ישראל, מה שיסייע לשפוך אור עד כמה ריאלית האפשרות של ההרחבה הכמותית. למרות שניתן היה למצוא בהצהרת המדיניות בחודש שעבר כמה רמיזות ערטילאיות בדבר האפשרות הזו, נראה שהסיכויים לכך עדיין נמוכים למדי.
"הרחבה כמותית מעולם לא יושמה בישראל", אמר שלום והוסיף: "לא ברור עד כמה יש לבנק ישראל מנדט ויכולת לבצע זאת באופן יעיל. בכל מקרה, אם הבנק יודיע על מדיניות כזו, או ימשיך לרמוז על כך, הדבר רק יכביד ביתר שאת על השקל כי הרחבה כמותית כרוכה, בפועל, בהדפסה של כסף יש מאין ובהחלשת ערכו של המטבע המקומי, כפי שקורה בכלכלה ביפן.
על רקע המשך ההרעה בנתוני המקרו הישראלי, ייתכן כי בנק ישראל יבחר להוריד את הריבית בשיעור נוסף, אף על פי שלמהלך כזה לא תהיה משמעות ריאלית כלל. "רצפת ה-0 ממש מורגשת כבר, ומנוצלת היטב בכל מקום שניתן לעשות זאת", אמר שלום.