גידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג הופיע בפני תעשייני ישראל בכנס התעשינים שנערך באילת ובהרצאתה בפני באי הכנס אמרה: "הכלכלה הישראלית פועלת בעולם תחרותי, ופריון העבודה בה נמוך ביחס לעולם. 

"כדי להבטיח שהתעשייה תוכל לספק תעסוקה איכותית לכל חלקי האוכלוסייה ובכל חלקי הארץ יש לפעול לשיפור הפריון של התעשייה, ובכלל זה, של התעשיות מרמות הטכנולוגיה הנמוכות יותר". 
פלוג המשיכה והאשימה גם את התעשיינים וגם את הממשלה ברמות הפריון הנמוכות: " לפריון הנמוך אחראים  גם שיעור ההשקעה ומלאי ההון לעובד הנמוכים יחסית. ההשקעה במחקר ופיתוח אומנם גבוהה, אך חלקה של הממשלה בהשקעה נמוך ביחס לעולם ובולטת גם השקעה נמוכה בהכשרה מקצועית".

פלוג הכחישה שהיא לא מספיק רגישה לצורכי התעשייה ובהקשר זה אמרה "אני מרבה לבקר במפעלי תעשייה בכל הארץ. בכל ביקור אני נפעמת מהיצירה, מהיצירתיות, מהיוזמה ומהחדשנות, ומהיכולת להמשיך לפעול גם בתקופות של טילים ואזעקות. התעשייה מבחינתי היא קודם כל מקור חשוב לתעסוקה ולצמיחת המשק. 
"התעשייה פועלת בעולם משתנה, וכדי להמשיך להצליח, צריכה להסתגל לשינויים בתחומים שונים: בסביבה של התחרות הגלובלית, בסביבה הפיננסית, בסביבה הרגולטורית, וגם להתאים את עצמה לשינויים בשיח הציבורי, שבשנים האחרונות נותן דגש גדול יותר על תחומי הכלכלה, הצרכנות, יוקר המחיה ועוד. 
"חשוב לי להדגיש שכדי שהתעשייה תצליח, היא חייבת להרוויח, שכן אף אחד לא מקים מפעל לשם שמיים, ובטח שלא מקיים אותו לאורך זמן. כדי שהתעשייה תצליח, עליה להיות תחרותית ועל עובדיה לקבל פירות ראויים מההצלחה. ההצלחה של התעשייה הישראלית היא ההצלחה של כלכלת ישראל, וההצלחה של כולנו". 
פלוג גם התייחסה למחלוקת בממשלה בדבר עידוד החינוך המקצועי כשהיא מצדדת באותם שרים בכלל זה ראש הממשלה שרי האוצר והחינוך שמצדדים בעידוד ההכשרה המקצועית התיכונית ובנושא הזה אמרה: "יש להרחיב, לשפר, ולייעל את מערכי ההכשרה המקצועית, בדגש על מסגרות על תיכוניות. ראוי להרחיב את הלימודים הטכנולוגיים-מדעיים בבתי הספר התיכוניים; וכן לתמוך בלימודים על-תיכוניים טכנולוגיים ובכללם אלו במכללות הטכנולוגיות".