גורם צבאי:״החוליה בדרום לבנון שייכת לצבא לבנון״. בניגוד להערכות מוקדם יותר לפיהן החוליה הייתה שייכת לארגון החיזבאללה שלוחמיה לבשו מדים של צבא לבנון כעת אומרים בצה״ל כי מדובר בחוליה של הצבא הלבנוני ולא ברור מה הייתה מטרתה.
בנוסף. ראש המועצה האיזורית גליל עליון ברוך זלץ פנה הערב במכתב לשר הביטחון בדרישה לבטל את פיטורי הרבשים ביישובי הגבול שבמונצה שלו
מצורף המכתב
לא ברוך אלה גיורא
ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ: חשיבות הרבש"ץ הוכחה במבצע "צוק איתן" בדרום. קורא למשרד הביטחון לבטל קיצוץ התקנים בטרם יתרחש אירוע בטחוני בשטח הקיבוץ

המהלך שמתכנן משרד הביטחון- החלפת רכזי הבטחון השוטף (רב"ש) מטעם משמר הגבול ביישובי קו העימות בעמיתיהם ממשמר הגבול, יביא למציאות חדשה, בה לראשונה יבוטלו תקני רכזי ביטחון בשני קיבוצים צפוניים המוגדרים "קו עימות"- להבות הבשן וגונן. כך אומרים במועצה אזורית הגליל העליון.
במכתב ששלח ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, כותב זלץ "תפקיד רכז הביטחון, כפי שלמדנו במבצע "צוק איתן", הוא משמעותי מאוד במגזר הכפרי, והתברר כי אסור לוותר עליו בנקל". במכתב מסביר ראש המועצה כי הקשר של רכז הביטחון המקומי עם כוחות הביטחון האזוריים הוא הדדי ונשען על זמינות מלאה. הרבש"ץ הוא דמות מרכזית במענה המבצעי ובבניית החוסן היישובי לקראת ובעת אירוע בטחוני.
בהמשך מכתבו לשר הביטחון מחבר זלץ את הפנייה לאיומים מכיוון סוריה ולבנון, "מי כמוך יודע בפני אלו אתגרים ניצבת מדינת ישראל בימים אלה, בגזרות השונות, וביניהן בגבולנו הצפוני. לאור זאת, אני מתקשה להבין את הקיצוץ בתקן רכז הבטחון בשני היישובים". המכתב מסתיים בבקשה לבדוק את שינוי ההחלטה, "ולהביא לביטול הקיצוץ, עוד בטרם יצא אל הפועל, בטרם עלול להתרחש חס וחלילה אירוע בו לא יהיה ביישוב הגורם אשר אמור לנהל את התגובה הראשונית".