זבולון מושיאשווילי. זוכרים? נו, הקטן, הקופצני, המצחיק, מ"שמש" - הסדרה שטרפה את ערוץ 2 מ-1997עד 2004. נו, זה ששיחק את ששי, הטבח הגרוזיני הנמוך, שעבר היפנוזה ומתנהג כמו ילד בן 5. זה שעוגן קראה לו "שסי", או "סשי".

"שמש" הקפיצה את צביקה הדר למקום שהוא נמצא בו היום. וגם את אורלי ויינרמן, גלית גיאת, אליעד נחום, גדי רבינוביץ' (טנצר המניאק) ועוד. כולם הלכו קדימה, רק מושיאשווילי (43)  נותר בשמש הקופחת, סופר את כמות ההורדות של "שמש" ־ VOD בערוץ הילדים, ובטוח, כמי שטעם את טעמה המתקתק של ההצלחה, שהכל יחזור למסלולו.

וגם כשהגיע לפת לחם, האמונה הזאת לא המשיכה לפעפע בתוכו. ואם כבר אמונה, אז למה לא לחזור בתשובה. אז היום הוא ואלוהים מחליפים צחוקים. ומושיאשווילי לא מפסיק לצחוק. אם תורידו מדבריו את ה"חחחח", אולי תמצאו תשובה עצובה לחידה "מי אתה זבולון מושיאשווילי?".


"בורא עולם לא מאכזב לעולם" מושיאשווילי  גרסת 2014. צילום: יח"צ. 

בינתיים הוא מתפרנס מכל הבא ליד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה: מפיק, מביים, כותב, מלמד, משחק. ג'אסט ניים איט.

זבולון, מה אתה עושה היום?
"מבחינת הקריירה אני נמצא בשלב מאוד מעניין מבחינתי. הדבר משתלב עם השגשוג והפריחה של עולם התוכן הישראלי, בארץ וברחבי העולם. לשמחתנו הרבה - מלאה הארץ דעת השם וכמים לים מכסים - והאפשרויות בלתי מוגבלות".

אז גם אתה עלית עכשיו על הגל של מכירת פורמטים לחו"ל?
"הפקתי עצמאית את הסרט 'ימים קפואים' של דני לרנר, שהצליח בכל רחבי העולם וב-2004 קטף באופן מפתיע מאוד פרס ראשון בפסטיבל חיפה. הייתי גם מפיק שותף בסרט אמריקאי עם דינוזאורים. עזרתי להם לעשות השלמות באוקראינה. גייסתי כסף ל'סשן', הסרט האמריקאי של חיים בוזגלו, עם סטיבן באוור, בר רפאלי ועוד".

ובכל זאת, מה קורה איתך עכשיו?
2013 - 2014 הייתה שנה מאוד מעניינת ופורייה מבחינתי. עשיתי מספר שיא של תפקידים מעניינים כשחקן, הן בפרויקטים ידועים, והן בסרטים קצרים. הפקתי וביימתי ארבעה סרטונים באנגלית ובצרפתית למשרד התיירות, המיועדים ליהודי התפוצות, כדי לשכנע אותם לבוא לישראל ולחגוג את בר-בת המצווה שלהם. הרמתי בחודש אחד הפקה שלוקחת שלושה חודשים, בתקציב שהוא 5% מתקציב אופטימלי".

בסרט "שושנה חלוץ מרכזי" הפצעת לתפקיד קטן, כמעודד בעדת מעודדים חמומת מוח. החמיא לך? או שמא אתה חושב שאתה ראוי ליותר?
"חחחח. כן, הפצעתי לתפקיד אחד משלושת האוהדים הראשיים של 'בני ירושלים', יחד עם חיים זנאתי ויעקב דניאל האהובים, המוכשרים והצדיקים. חחחח. היה לי ממש כיף בצילומים עם הבמאי שי כנות ועם כל צוות ההפקה והשחקנים המרשים. היו הרבה אנשים על הסט, וזה היה צבעוני. בקשר לגודל התפקיד, היום אני מסתכל על המקצוע הזה כקולנוען, לא רק כשחקן. כך שלפעמים יש תפקידים גדולים ולפעמים קטנים.

"נשגבות ונשגבות הן דרכי האל, אבל ביום הצילומים הראשון של 'שושנה חלוץ מרכזי', אמרתי לגל גדות שיש לי בשבילה תסריט על גיבורת-על לסרט אמריקאי. אחרי שלושה שבועות, בנר שמיני של חנוכה, היא נבחרה לשחק את 'אשת חיל', היא 'וונדרוומן', ב'סופרמן נגד באטמן', הפקת-על הוליוודית, בתקציב 300מיליון דולר".

חולם על תפקיד ראשי, כראוי למעמדך?
"תמיד אשמח לתפקידים חדשים וחדשניים, בפרויקטים גדולים וגם בצנועים יותר. במקביל, אני תמיד יוזם בעצמי. חוץ מזה, בגלל המסע הרוחני שלי, ומשום שנפגעתי מכל מיני גורמים לא ישרים בתעשייה, אני בלי סוכן שחקנים כבר עשר שנים, והרבה מההיצע בשוק בכלל לא מגיע לידיעתי.

הייתי רוצה סוכן טוב שידאג לי באופן אישי, אבל לא בכל מחיר. אני לא מוכן להיות עוד שחקן על המדף. לא משום שאני חושב שאני טוב מאחרים, ומגיע לי יותר; אני חושב שלכל שחקן, גדול כקטן, מגיע יחס אישי".

מה עשתה לך החזרה בתשובה?
"משחק זה לא רק מקצוע. בטח לא רק כסף. משחק הוא שליחות. אז אם הצלחתי להעלות חיוך אחד לעוד ילד, או איזה צחוק ליותר ילדים, אז מבחינתי עשיתי את רצון השם יתברך, בכך שהרגעתי במקצתאת ברואיו".

אתה מצליח להתפרנס ממשחק?
"הפרנסה היא משמיים. נפגעתי מהרבה מאוד מפיקים ובעלי תפקידים לא ישרים. גם לא היה לי מקום לגור במשך חודשיים, בדיוק בזמן המחאה החברתית. אז גם קיבלתי התקף לב ועברתי צנתורים.

תודה לשם יתברך על הסימנים ולשירותי הרפואה, שברגעים הקריטיים עזרו. אז עשיתי הסכם עם הקדוש יתברך, שאמשיך לשמח את ילדיו, הן הברואים והן הנזקקים, והוא ידאג לצרכים החומריים שלי. בעזרת השם זה עובד. בורא עולם לא מאכזב לעולם. אלא כשאתה מזייף".

"חוץ מזה, אין במקצוע הזה רגישויות לשחקנים שומרי שבת וחג. אבל גם זה מאת השם, כדי שתהיה בחירה ועמידה בפני פיתויים. כמעט כל שנה אני נאלץ לסרב להצגות בחנוכה. אבל הנה, 'שמש' משודרת בפריים -טיים של ערוץ הילדים כבר שש שנים, ארבעה פרקים כל יום.

אנחנו מאוד פופולריים בקרב הילדים. אולי אפילו יותר ממה שהיינו בזמנו. היו חודשים שבהם היו ארבע מיליון הורדות ב-VOD של פרקי'שמש' בחודש אחד. גורם חשאי בערוץ הילדים סיפר לי ש'שמש' היא הסדרה הכי נצפית בכל הזמנים בערוץ הילדים".


שבר שיאי הורדות בקרב ילדים. 'שמש' המיתולוגית. צילום: יח"צ שידורי קשת. 

סיפרת שבזמן המחאה החברתית היית הומלס. איך הגעת למצב הזה?
"בחיים יש תקופות יותר קשות ויותר טובות, ותמיד השם מסדר שהכל יסתדר, ברגע שאתה סומך עליו באופן שלם. אני תמיד בן מלך. בקשר לדירה, מחירי הדירות עלו ב-100% . בדיוק באותו זמן הייתי בזוגיות. עברנו למוצא לכמה חודשים, ואז קרו בבת אחת מלא מקרים קשים, שכבר ממש נישלתי מעצמי את כל האנרגיה הקשה, והם כבר מזמן לא בחיי. באמת שלא צריך להיזכר בזה".

מי בדיוק פגע בך? קשת? טמירה ירדני?
"הכל בסדר עם 'טדי הפקות' וכולם. אבל היו מקרים, לא אחד ולא שניים, מאוד לא נעימים. כל מיני מקרים וגורמים, בכל מיני פרויקטים שונים ולא קשורים אחד לשני. כל מקרה לגופו. אני באמת לא רוצה לציין שם של אף אחד, ואני באמת סולח לכולם, ומעדיף להתמקד בדברים הטובים שקורים.

רק מאחל להם שייקחו על עצמם השנה החלטה טובה, ולהיות יותר אדיבים, נדיבים, חיוביים, ולא להרוס את הברכה בעולם. מי שנוהג כך תמיד, לא יישאר לו כסף ביד. הוא יעשה מיליונים, אבל יהיו לו יותר הוצאות והפסדים, ואפילו שיש לו הכי הרבה קהל, אין הברכה שורה עמו. מי שהוגן עם הבריות, נדיב ואדיב, השם יתברך מברך אותו, שגם יהיה מוצלח, וגם יישאר לו כסף ביד, וכל שנה ירוויח ויישאר תמיד בפלוס, בעזרת השם".

נדמה שעשקו אותך לא מעט, ועדיין אתה רוצה להיות חלק מהתעשייה הזאת. מדוע?
"אנשים עושקים בכל התחומים ובכל המקצועות. מזל שבכל המקצועות יש גם אנשים טובים, לאיזון חיובי של המציאות. ולשאלתך - פעם הייתי תמים. היום אני בוחר בתמימות. יש הבדל בגישה, לפחות עד שמפשלים מולי".

אתה לא נשוי. לא מצאת, או נואשת? חושב על זה? רוצה משפחה וילדים?
"לפני שלוש שנים כמעט התחתנתי. זה התבטל כמה שבועות לפני. בטח שאני חושב על חתונה, אבל רק עם הנשמה התאומה. זה אפשרי ויש הרבה מקרים כאלה. גם אבותינו הקדושים - אברהם, יצחק ויעקב - התחתנו בגיל מאוד מאוחר. זאת סגולה לחיים ארוכים. זה הדבר הכי חשוב וקדוש בתורת ישראל. להקים בית קדוש וטהור בישראל, המושתת על אהבת אמת ונאמנות שלמה, עם ילדים קדושים וטהורים.

זהו מקור הברכה לחיים מוגנים. אני בטוח שהשם יתברך קירב אותי השנה למקום שאני יכול להתמודד בו, ולעמוד במחויבויות האלה יותר מתמיד. היצר חזק וכל אחד זקוק לחיבוקים, אבל המכשול נמצא בדיוק בפיתוי.

בעזרת השם, התחזקתי השנה בניקיון פיזי ורוחני בענייני פיתויים. כשלא נמצאים בזוגיות, כולם מנסים להכיר לך. לפעמים, מרוב הצעות, עלולים להתבלבל. כולי תקווה שנדע לזהות וליישםאת הטוב והאמת בחיינו.