סרטון וידאו ועצומה שהופצו ברשת קוראים להורים להחרים את מופע הפסטיגל שיעלה בחג החנוכה. לטענת מפיצי העצומה, שעליה כבר חתמו אלפי הורים, מדובר בהפקה רדודה שכל כולה מתמקדת בתרבות הסלבריטי.

הסרטון, שזכה לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב והפך לויראלי גם בפייסבוק, משווה בין השיר "יד ביד", שירם של תלמה אליגון ורוני וייס מפסטיגל 1984, ל"שיר הסלפי" של רולי אייזן שיבוצע בפסטיגל הקרוב.

הסרטון נפתח בכיתוב: "30 שנה שנראות כמו 300 שנות אור" ומציג את "יד ביד", כפי שבוצע ב-1984 בידי אילנית, מוני מושונוב, יגאל בשן, אילנה אביטל, אושיק לוי ובועז שרעבי, ומיד לאחריו את "שיר הסלפי", שאותו שרים, בין היתר, אליענה תדהר ולי בירן, במופע של 2015.

יוצר הסרטון, הקופירייטר יוני ברק, מציין את ההידרדרות שחלה בערכים שמקדם המופע. אם לפני 30 שנה קראו לחברות ולערבות הדדית ושרו: "יד ביד ולב אל לב/ יחד כל דבר הולך/ יד ביד כך בשרשרת/ והדרך מתקצרת". השנה ישירו: "אני תופסת טוש-טוש ודופקת קשקוש. מוציאה ת'מצלמה ומעלה את זה לאינסטוש. אפילו בבת-מצווש מצטלמת כמו בובה, רוקדת עם כולם ולצלם עושה מווואה".

"ההורים והילדים ראויים לתרבות טובה יותר ולתוכן חינוכי שונה", אומר ברק, "מה שמציעים לנו לקראת חנוכה חסר כל תכנים חינוכיים, כפי שהיה בפסטיגלים של שנות ה-80". בעצומה, הקוראת להורים לוותר על הפסטיגל ולא לרכוש אליו כרטיסים, נכתב, בין השאר: "כולנו אוהבים את הפסטיגל, וגם אם נקטר על המחירים, הפקקים, הצפיפות, יש בו משהו נוסטלגי. כולנו הלכנו אליו עם ההורים כשהיינו ילדים וכולנו מתרגשים כשאנו לוקחים את ילדינו לשם בפעם הראשונה. אלא שפסטיגל 2015 הולך למקומות הכי שטחיים ורדודים, מתמקד בתרבות האינסטוש, סלפוש ושאר הגיגים. מדובר בשפל מדרגה חדש".

ברק מסביר את הרעיון שהניע אותו ליצור את הסרטון: "אם ליוצרי הפסטיגל לא אכפת למכור 'סחורה' באיכות ירודה שכזו לילדים, אז חשבתי שאולי להורים יהיה מה להגיד בנושא". בהפקת הפסטיגל דחו את הביקורת ואמרו בתגובה: "השיר שנכלל בסרטון המחאה שהעלה ברק, הוא פארודיה על תופעת הסלפי, שכנראה לא הובנה כראוי. נשמח לנהל דיון מעמיק בעניין לאחר שהמופע המלא יעלה".

צפו ב"שיר הסלפי":