כצפוי, הוכתר סרטו של אסף קורמן "את לי לילה" כמנצח בתחרות הסרטים של פסטיבל חיפה, וגרף פרס של 100 אלף שקל. הסרט, שעדיין לא נחשף בפני הקהל הרחב, עוקב אחר מערכת יחסים טעונה בין שתי אחיות התלויות זו בזו באופן נואש. האחת מפגרת בשכלה ואילו האחרת אינה משכילה לצאת מתוך מצב ההתבודדות מרצון שלה.

גם התסריט ל"את לי לילה", שכתבה לירון בן-שלוש, המגלמת בסרט את האחות המתבודדת, זכה בפרס התסריט המצטיין. "עמק", סרטה של סופי ארטוס, המתאר מערכת יחסים אלימה בין בני נוער במגדל העמק, זכה בתואר סרט הביכורים המוצלח, ובפרס כספי בסך 30 אלף שקל. עוד חולקו פרסים לשחקנים הטובים של תשעת סרטי התחרות: לבנה פינקלשטיין הוותיקה הוכתרה בתואר בזכות עבודתה המורכבת ב"מיתה טובה", שכבר מוקרן בבתי הקולנוע בארץ, ואילו נווה צור, אלמוני עד כה, זכה בתואר הגברי המקביל בעבור התפקיד הבוטה שהוא מגלם ב"עמק".

בתחרות סרטי התעודה ניצח "פתלתל", סרטם של אבי בלקין ואבי לוי, המתחקה אחר הסיפורים השונים שנקשרו לאתרים שעל שפת נחל הירקון. כמו כן, חולקו פרסים בתחרויות לסרטים קצרים, לסרטי אנימציה ולסרטים על נושאים יהודיים. בצד התחרויות השונות של הקולנוע מתוצרת הארץ, נערכו בפסטיבל חיפה גם שתי תחרויות לסרטים זרים.

בתחרות "עוגן הזהב", המיועדת לסרטים מארצות אגן הים התיכון, זכה "שנת חורף" של היוצר הטורקי הגדול נורי בילה ג'יילאן, שלפני חצי השנה הוכתר ב"דקל הזהב" בפסטיבל קאן. בתחרות "הבמאים של המחר", שנערכה בחסות ארגון מבקרי הסרטים הבינלאומי פדאורה, זכה באופן מוזר הסרט "לוויתן" של הבמאי הרוסי המהולל אנדריי זבייגינצב, שבוודאי אינו מתאים להגדרה "במאי של המחר", שהרי זה עשור שלם הוא חלק בלתי נפרד מהצמרת העולמית.