השנה תחגוג להקת "מארש דונדורמה" עשור לפעילותה, שבמהלכו נותרו רוב חברי ההרכב המקורי. לא נתון מובן מאליו, בעיקר כשמדובר בהרכב מוזיקלי הכולל 15 חברים. "הצד החברתי הוא חלק חשוב בחיים שלנו, אנחנו לא מגיעים לנגן וללכת", אומר דותן יוגב, מייסד ההרכב. "ניגנו בחתונות של חברים, וראינו משפחות קמות וילדים נולדים. לא פעם בקיץ, אחד הנגנים הגיע לחזרה עם הילדים. עם זאת, בחורף האחרון נסענו להופיע במקסיקו. זה חלק מהביחד. זה לא שאנחנו לא רבים, אבל אנחנו משקיעים הרבה עבודה, ומצליחים לראות את הטוב שיוצא לנו מזה". 

עם 5 סקסופונים, 2 טרומבונים, 3 חצוצרות, 4 מתופפים ונגן סוזפון אחד, לקרוא ל"מארש דונדורמה" תזמורת כלי נשיפה לא יהיה רחוק מהאמת. כמו בניו אורלינס ובסרטים של אמיר קוסטוריצה, גם מארש דונדורמה הירושלמית היא מלאת שמחת חיים, ובכל הופעה סוחפת את הקהל לריקודים סוערים.

את הופעתה הראשונה הרביצו המארשים בשוק מחנה יהודה בירושלים. מאז הספיקו לשבור שיאים. אחד מהם היה בהופעה בקרקוב, פולין, בשנה שעברה, מול עשרת אלפים צופים משולהבים. "הצלחנו בעשור האחרון לגבש איזו נקודת מבט ייחודית לחיים בישראל. אני חושב שהמוזיקה שלנו רחוקה להישמע כמו מוזיקה של להקה מניו יורק", אומר יוגב, "אנחנו עמוק בהשפעות המקומיות: מוזיקה יהודית, חסידית, ערבית, גרוב תימני ומרוקאי".

בימים אלו יצא הסינגל החדש שלהם, עיבוד מקסים לשיר "שני שושנים" עם ליאורה יצחק הנהדרת. ואף שמדובר בהרכב אינסטרומנטלי, הפעמים ששיתפו פעולה עם זמרים היו מוצלחים להפליא. מ"רוח רוח" עם ברי סחרוף ב"לילה של כוכבים" - אלבום שירי ילדים של שלום חנוך, והמופע המשותף עם שלמה גרוניך בפסטיבל הפסנתר. 


"שני שושנים". מארש דונדורמה מארחים את ליאורה יצחק

"היה ברור לנו שבאלבום הבא נארח זמר, וחיפשנו מי יבצע את השיר, עד שלפני כמה חודשים שמענו את ליאורה ב'שיר ליקינטון' (מילים: לאה גולדברג, לחן: רבקה גוילי) ונשבינו בקסמה. יש משהו כל כך סוחף בקול שלה, שלוקח אותך למקומות רחוקים".

מה מצב האלבום?
"סיימנו להקליט את האלבום הרביעי, שנקרא 'בין הזמנים'. עכשיו אנחנו עומדים לצאת עם קמפיין הד-סטארט לגיוס הכסף, כדי לסיים את העבודה על האלבום ולהוציא אותו בנובמבר - כמתוכנן".

אתם לא בעניין של חברת תקליטיםמסודרת?
"אנחנו הרכב עצמאי. מתחילת דרכנו ודרך שלושת האלבומים הקודמים שהוצאנו. בכלל, אני חושב שאנחנו חיים בעידן שחברות תקליטים קצת ירדו מגדולתן. המון אמנים, גם גדולים מאיתנו, עושים דברים עצמאיים. למרות הקשיים, כאב הראש וההתעסקות, יש בזה משהו משחרר בלהיות בעל הבית של המוזיקה שלך מההתחלה ועד הסוף".

כשהם לא מנגנים יחד, לכל אחד מחברי ההרכב יש שלל עיסוקים צדדיים, רובם ככולם מוזיקליים. יש שכותבים, מנגנים עם אחרים, מלחינים ומלמדים. אבל האהבה הגדולה היא ל"מארש דונדורמה"."אולי זה יישמע לך דבילי, או קלישאתי", מתנצל יוגב, "אבל החלום שלי הוא להמשיך ולעסוק ביצירה, במוזיקה ובעשייה עם החברים שלי עוד הרבה שנים".

ואם תהיתם, שם הלהקה לקוח משמה  של גלידת מסטיק המיוצרת במחוז מארָש (Mara?) בטורקיה (כיום העיר קרמאנמרש). "דוֹנדוּרמה" (dondurma) היא המילה הטורקית לגלידה, ואת השם "מארָש", שבשה הלהקה במכוון ל"מארְש" כדי להתייחס לעובדת היותה תזמורת צועדת.