"טרנספרט" מספרת את סיפורו/סיפורה של פרופסור מורטון פפרמן, גבר על סף גיל זקנה, גרוש, אבא וסבא, שהסתיר כל חייו את נטייתו ההומוסקסואלית, ועתה, בגילו המתקדם, החליט לצאת מהארון.

בדקות הפתיחה שלה, "טרנספרט" מעוררת דאגה. כל משתתפיה שנונים, מהירים, מושחזים כסכין, עסוקים בכפייתיות באיבר השוכן תחת החגורה - איש ואישה לפי תזוויג הכרומוזומים, ולרגע מתעורר החשש שאו-טו-טו יושמע כאן צחוק מוקלט ו"טרנספרט" תידרדר לתהום של סידרה בריטית - עוד סידרה בריטית.

אבל בחלוף פרק זמן קצר עולה הסדרה על נתיב מקורי משלה, לא מכלה את הזמן בניסיונות עצבניים להצחיק אחת לכך וכך שניות, ומתחילה לטפל בעניינים ביד חכמה ועדינה.פרופסור מורטון (ג'פרי טמבור - האנק קינגסלי מ"המופע של לארי סנדרס") הוא עתה מאורה מורטון, לפחות בשעות הערב, וילדיו מתחילים אט אט לגלות זאת.


פרופ' מורטון. החליט לצאת מהארון. צילום: יח"צ. 

גם לחייהם פיתולים משלהם - בתו הבכורה והנשואה ואם נכדיו פוצחת ברומן לסבי. בנו מסתבך בהריון בלתי מתוכנן. בתו הצעירה לא מוצאת לעצמה כיוון - ועדיין כל הדייסה הסבוכה הזאת מצליחה להישאר ברמת האנושי, העדין, הבלתי נלעג - והחשוב מכל בסדרה קומית - בלי צחוקים מוקלטים.

יוצרת הסדרה ג'יל סולוואי ביססה את העלילה על סיפורה האישי, שלוש שנים לאחר שאביה התוודה על היותו טרנסג'נדר. סולוואי הפכה את הצילומים לאירוע של קהילת הלהט"ב. היא העסיקה 20 איש מהקהילה בצוות ההפקה והליהוק ויותר מ-60 ניצבים טרנסג'נדרים.

"טרנספרנט" תתפוס אתכם. יש בה הרבה ציצים וישבנים והיא עוסקת בסקס, מה שתמיד עובד, אבל גם בשנינות שלה, ברגישות, במקוריות וכן בטוב הלב שבה. כל פרקיה יצאו היום בבבת אחת ב־ vod , מה שאומר שאם כבר התיישבתם מולה, מוטב לבטל את כל התוכניות שהיו לכם לפני כן.