אלקנה מרציאנו מהנבחרת של המנטורית שרית חדד הוא הזוכה הגדולה בעונה השלישית של "דה וויס" ישראל . אחרי מסע ארוך שהחל בבליינד אודישן, דו קרב, סופר באטלס והופעות חיות מפתיעות ומרגשות. אלקנה כבש את הקהל בביצוע שלו לשיר "רצתי אחרייך" של אייל גולן ועופר לוי וזכה במקום הראשון בעונה השלישית של "דה וויס". זכייה זו מבטיחה לו חוזה הקלטות בינלאומי בחברת יוניברסל הליקון.

תמר עמר, אלקנה מרציאנו, ניב דמירל ואיל כהן היו ארבעת המתמודדים שהגיעו לגמר "דה וייס" 3, ועלו לבמה לקול תשואות הקהל. מיכאל אלוני, מנחה התכנית, קרא לארבעת המנטורים, אביב גפן, שלומי שבת, שרית חדד ומוש בן ארי (שהחליף את יובל בנאי ושלומי שבת), וגמר "דה וייס" 2014 יצא לדרך.

שנה עברה מאז תחילת האודישנים לעונה השלישית, שנאלצה לעבור מלחמה אחת ושלושה חגים, ולמרות החיוכים והפרגונים ההדדיים מקיר לקיר, ניכרת מצוקת הכישרונות שאפיינה השנה התכנית.


"תודה לבורא עולם". אלקנה מרציאנו חוגג עם נצחונו בפרק הגמר. צילום: טל גבעוני


ארבעת מתמודדי הגמר לא הצליחו להתעלות באמת לגודל המעמד ולהפיל את התקרה, גם אם המנטורים שלהם הכתירו אותם כ"דבר הגדול הבא". "דה וייס", שהגיע באיחור של קרוב לעשור כדי לחבוט ב"כוכב נולד" עתיר הרייטינג, אולי הצליח להכניס לו נוק אאוט, אבל הפך להעתק חיוור שלו. ואם זאת הרמה, אולי באמת הגיע הזמן לסגור את הבסטה.

אלקנה מרציאנו בן 22 מאור יהודה. שר בשלב הליינד אודישן את שירו של שלמה ארצי "גבר הולך לאיבוד", והצליח לסובב את שרית ושלומי ולבסוף בחר בשרית בשלב הדו קרב התמודד אלקנה מול איציק קדם, יחד ביצעו את השיר "מאמי". לאחר הביצוע זכה אלקנה לפרגון מצד כל המנטורים ושרית החליטה לקחת אותו הלאה לשלב הבא . בתכנית חצי הגמר שר אלקנה את השיר "עיניים שלי" של יהודה פוליקר שהעביר אותו לשלב בגמר

אלקנה אמר בסיום :" תודה רבה לבורא עולם, תודה רבה לשרית המנטורית המיוחדת שלי על כל הדרך שעברנו ביחד, תודה לקהל החם והאוהב שלי, בלעדיכם כל זה לא היה קורה ותודה ענקית למשפחה שלי מקווה שנתראה בקרוב". למקום השני בגמר הגדול הגיעה אלקנה מרציאנו מהנבחרת של שרית חדד עם הביצוע לשיר רצתי אחרייך" של אייל גולן ועופר לוי.