השנה הזאת הייתה אבן דרך בשבילי", אמר השחקן הבריטי דניאל רדקליף בראיון ל"אינדיפנדנט" הבריטי. "זאת הייתה השנה הראשונה שבה שאלתי: אני יכול לקבל חופשה מתישהו, בבקשה? אף פעם לא ממש הבנתי את הצורך בחופשה, עד עכשיו. השנה הייתי רוצה לשכב על החוף איפשהו ולא לעשות כלום במשך כמה ימים".

רדקליף כבר בן 25, עם רזומה של קרוב ל-20 סרטים ושלוש הצגות. עברו שלוש שנים מאז גילם את הארי פוטר בפעם האחרונה, בסרט השמיני בסדרה. עברו גם שלוש שנים מאז הודה שיש לו בעיית שתייה - עובדה שהוא חשף כמה חודשים אחרי שהפסיק לשתות לחלוטין. עכשיו הוא מצטער שהוא בכלל פתח את הפה.

"אחרי שדיברתי על זה בפעם הראשונה, זה נהיה נושא כל כך דומיננטי, שהתחרטתי שהזכרתי את זה בכלל אי פעם", אמר לאחרונה, בניסיון להסביר למה הוא לא רוצה לדבר על זה בראיונות, "ולא הרגשתי את הצורך לעדכן אנשים אם אני שותה או לא".


לא הבנתי את הצורך בחופשה. רדקליף. צילום: רויטרס

את שלוש השנים האחרונות בילה רדקליף בניסיונות טבעיים להתרחק כמה שיותר מדמותו של הקוסם הממושקף. אחרי הכל, הארי פוטר לנצח יישאר ילד, ואם רדקליף רוצה קריירה קולנועית, הוא חייב להצליח להתבגר מול המצלמות באופן אמין ומשכנע. למטרה זו הוא גילם בשנה שעברה את משורר הביט אלן גינסברג בסרט "הרוג את יקיריך", והמאמצים נמשכים.

בימים אלו הוא מככב במותחן העל־טבעי "קרניים", ובו הוא מגלם צעיר המואשם בטעות באונס וברצח של חברתו, שאותה מגלמת ג'ונו טמפל בת ה-25 ("עיר החטאים: עלמה להרוג" של רוברט רודריגז; "קאבום" של גרג אראקי; "גרינברג" של נוח באומבך), בתו של במאי הקולנוע הבריטי ג'וליאן טמפל.

בעודו מנסה להוכיח את חפותו ולגלות מי באמת אנס ורצח אותה, הוא מצמיח זוג קרניים. וזה לא מוציא את הטוב שבאנשים. רדקליף ושאר השחקנים הם לא הצעירים היחידים בהפקה של "קרניים", שלמעשה נוצרה כולה על ידי דור חדש של יוצרי אימה.

הסיפור מבוסס על ספרו של סופר האימה ואמן הקומיקס ג'ו היל בן ה-42, בנו של סטיבן קינג. את הסרט ביים והפיק במאי סרטי האימה הצרפתי בן ה-37 אלכסנדר אג'ה, שסרטו השלישי, "HauteTension", היה לשובר קופות בינלאומי והביא אותו להוליווד, שם ביים גרסה חדשה לקלאסיקת האימה של ווס קרייבן " The Hills Have Eyes " וסרטים כמו "מראות" ו"פיראנה 3D".

בין לונדון לניו יורק 

אחרי "קרניים" יש לרדקליף עוד לא מעט סרטים בקנה, המתוכננים לצאת בשנתיים הקרובות, ובטח גם בהם (לפחות בחלקם) הוא מתפשט, כפי שהוא מקפיד לעשות לאחרונה מתוך ידיעה שהארי פוטר מעולם לא היה חושף את מבושיו ברבים.

באירלנד ובקנדה כבר מופצת קומדיית האינדי הרומנטית "The F W rd", שאמורה להיות מז'אנר הקומדיות הרומנטיות השנונות והמודעות לעצמן, ובה מככב רדקליף לצד זואי קאזאן (נכדתו של הבמאיאיליה קאזאן).

בהמשך יגיעו סרט האימה "פרנקנשטיין", שבו יככב לצד ג'יימס מק'אבוי. חוץ מזה הוא גם יגלם את בנו של מייקל קיין בסרט ההמשך של המותחן "האשליה", ויגיח לתפקיד קטן בקומדיה החדשה של ג'אד אפאטו, "Trainwreck".


עוד סרטים בקנה. "קרניים". צילום: סרטי יונייטד קינג

גם אם ימי "הארי פוטר" מאחוריו, והוא משקיע מאמצים כדי להמציא את עצמו מחדש, אין לרדקליף שום כוונה לירוק לבאר שממנה שאב 110מיליון דולר (על פי ההערכות של מגזין "פורבס"). "רוב החברים השחקנים שלי בני גילי מקווים להשתחל לאיזה מגה-זיכיון כדי שלא יצטרכו אחר כך לדאוג יותר", סיפר רדקליף, "זה נותן לך כל כך הרבה אוטונומיה לגבי הקריירה שלך. זה שכבר יש לי את זה, זה די מדהים".

בימים אלו מחלק רדקליף את זמנו בין לונדון לניו יורק, שם גרה גם חברתו השחקנית ארין דרייק, שאותה הכיר על הסט של "הרוג את יקיריך". רדקליף מודה שהוא אוהב את אמריקה ואת החיוביות שבה.

"כשאתה גדל באנגליה,אתה מסתלבט על האמריקאים בגלל ההתלהבות שלהם", הוא אמר לאחרונה בראיון ל"גרדיאן", "אבל אתה מגיע לנקודה שאתה מבין שאתה בעצם מעדיף את זה ככה. אנשים תומכים זה בזה בניו יורק, ואני חושב שזה חלק ממה שהופך אותה לעיר מאוד יצירתית. גם לונדון עיר מאוד יצירתית, אבל היא יכולה להיות מאוד שלילית. אני בן אדם אנרגטי ומלא התלהבות, וזה יכול להיתפס כקצת לא קולי בלונדון".