לא תמיד יש זמן, והאמת היא שלא חייבים כל הזמן לטרוח שעות במטבח להפקת ארוחה/מנה כזו או אחרת. לפעמים מספיק להשתמש בירק מעניין, להוסיף "משחק" של חיתוך או עיצוב מיוחד ולהשתמש בתיבול מינורי ועדין - הכל בקצב מהיר שאינו דורש התעסקות ארוכה במטבח.

עכשיו זה הזמן ליצירתיות מסוג אחר, כזו המניבה תוצאות מפתיעות. אפשר בהחלט לפתוח את המקרר, להציץ לתוכו ולבדוק אילו ירקות ופירות מצויים ומה ניתן להכין איתם, לבדוק במזווה באילו מוצרים אפשר להשתמש וכך לגוון ולשדרג את המנות. תופתעו לגלות אילו תוצאות תניבו רק על ידי אלתור ושילוב בין טעמים ומוצרים.

כך, במינימום זמן, מקבלים מטעמים נפלאים באיכותם, ובעיקר בטעמם. בחרתי בשני סוגי ירק, דלעת ערמונים ותפוחי אדמה, להם הוספתי מעט מאוד תיבול וחומרים, וקיבלתי תוצאות מפתיעות הן במראה והן בטעם.

תמיד במזווה שלי : אנו מחפשים קיצורי דרך ורוצים תוצאות מושלמות כדי להשיג אתהמטרה.זו תהיה מושלמת אם נדאג לכמה מרכיבים זמינים ונגישים לעבודה במטבח, כגון שמן זית, שום, מלח גס וממרחי בסיס כגון אריסה, פסטו, פלפלצ'ומה, צ'ילי חריף-מתוק ותערובת התבלינים האהובה עליכם.

דלעת ערמונים מתובלת


יצירתיות מסוג אחר. דלעת ערמונים מתובלת. צילום: פסקל פרץ רובין. 


החומרים ל־ 6 מנות:

 3 דלעת ערמונים

1 חציל קלוף וחתוך לקוביות

3־ 4 גבעולי תימין

½ כפית פלפלת חריפה או מתוקה

3 שיני שום כתושות או גרוסות

½ כפית מלח גס

שמן זית

2 כפות גרעיני חמניות קלויים

תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה

אופן ההכנה:

חוצים את דלעת הערמונים לשניים, מנקים את הפנים ושוטפים היטב. מנגבים ומניחים בתבנית האפייה על נייר אפייה. ממלאים את חצאי דלעת הערמונים בקוביות החצילים, מפזרים עליהם שום כתוש או גרוס, בוזקים על פניהם פלפלת חריפה ומלח גס, מפזרים מעל את גבעולי התימין, מזלפים שמן זית על הערמונים ומכסים.

מכניסים לתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות ואופים כ-25 ־ 30 דקות או עד שדלעת הערמונים מתרככת ומשחימה קלות. אפשר לגוון ולזלף מעל הערמונים מעט סילאן חמש דקות לפני תום האפייה. מפזרים מעל את גרעיני החמנייה ומגישים.

מאפה תפוחי אדמה מהיר


מעט השקעה, תוצאה נהדרת. מאפה תפוחי אדמה.  צילום: פרץ רובין-פסקל. 


תפוחי אדמה מצויים תמיד בבית. על ידי פריסה מהירה ותיבול מינימלי על בסיס שמן זית מקבלים מאפה נהדר ועדין. אם רוצים להעשיר את טעמו, מוסיפים גביע שמנת ומקבלים מאפה שונה בטעמו ומוקרם מעט.

החומרים ל־ 4 מנות:

גרסה א': 

3 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לפרוסות דקות

מלח ופלפל שחור גרוס

3 שיני שום גרוסות

2־ 3 עלי תימין

2־ 3 כפות שמן זית

גרסה ב':

1 גביע שמנת לבישול

רדיד אלומיניום

אופן ההכנה:

מסדרים את פרוסות תפוחי האדמה בכלי חסין כשהן חופפות זולזו. מפזרים מעל מלח, פלפל, שום, עלי תימין ושמן זית, מכ־סים ברדיד אלומיניום ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני למשך כ-40 דקות.

מסירים את רדיד האלומיניום וממשיכיםלאפות עוד 5- 6 דקות להשחמה קלה. אפשר גם לאפות את תפוחי האדמה בחצי בישול עם כף אחת של שמן. לאחר מכן יוצקים את שמנת הבישול מעל, מכסים ברדידהאלומיניום וממשיכים לבשל עד להקרמה.

www.pascalpr.co.il