דוח שהוגש למשרד הבריאות המליץ להכשיר רוקחים בבתי המרקחת לתת חיסונים במקום, ובכך ייהפכו החיסונים לנגישים יותר ושיעור המתחסנים יגדל. הדוח נכתב על ידי ועדה ברשות פרופ' שמואל רשפון שהוקמה לפני מספר חודשים על ידי משרד הבריאות, כדי לבחון אם יש לאפשר לרוקחים לתת חיסונים בבתי המרקחת. 

ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה בעקבות מודלים דומים בחלק ממדינות ארה"ב, שם יכול הציבור להגיע להתחסן בבתי המרקחת כשהחיסונים הבסיסיים ניתנים בחינם, וכדי לעודד את ההתחסנות אף מוצעים מוצרים נוספים בהנחה לאלו שיבחרו להתחסן. גם בצרפת פועלים בימים אלו כדי להשתמש ברשת בתי המרקחת במדינה שמונה יותר מ-20 אלף סניפים כדי להפוך את ההתחסנות לנגישה יותר עבור הציבור. 

כעת החליטה הוועדה, שמסקנותיה מתפרסמות כאן לראשונה, שהמהלך מוצלח ויש לאמצו גם בארץ. על פי ההמלצות, רוקחים יעברו הכשרות במסגרת הלימודים בבית הספר לרוקחות, שיכינו אותם לתת את החיסונים. גם הרוקחים שסיימו את הלימודים לפני תחילת ההכשרות יעברו קורס מיוחד כדי שיוכלו לחסן. 


צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במשרד הבריאות החליטו להוציא את ההמלצות לפועל, ובשלב הראשון להתמקד בחיסון השפעת: "אנחנו מאמינים שהצעת החיסון גם בבתי המרקחת, תהפוך אותו לנגיש יותר לכלל הציבור ותקצר את התורים כדי לקבל אותו, וכך יעלה מספר המתחסנים לשפעת" - הסביר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, "אנחנו מאמינים שכבר בחורף הבא נוכל לראות גם את הרוקחים מחסנים נגד שפעת". 

מנהל אגף הרוקחות, ד"ר אייל שוורצברג, אמר: "הרוקח הוא בעל ידע רחב שיכול להיות מנוצל לטובת הציבור".