תמונה אחת שווה אלף מילים - הביטו בצילומים של המנות היפהפיות שמכין השף הצעיר (25) אלכסנדר זונדר לחניש במעבדה שלו. כן כן, מעבדה - כך הוא מכנה את הניסויים מרובי העשן כתוצאה מבישול בוואקום, שאותם הוא עורך ביחידת דיור בגינה של סבתו בגני תקווה. בזכות הדמיון, היצירתיות ושילוב הצבעים היפהפיים הוא הפך לכוכב אינסטגרם, שלו מלייקקים 17 אלף אנשים רעבים. 

כעת לוקחת אותו בירה היינקן תחת חסותה ומשיקה למשך שלושה חודשים בלבד את מעדניית Sous Vide, שבה יימכרו מגוון מוצרים מבוססי ירקות לבישול ביתי בוואקום. פעמיים בשבוע בלבד ייערכו במקום ארוחות ערב, בכל פעם לתריסר איש בלבד, שיוכנו בידי שף זונדר. אז תמונה אחת שווה אלף מילים, אבל כמה שווה ארוחה כזו? בהיינקן לא התבלבלו ותמחרו את ארוחת הטעימות הזו ב-450 שקל - מחיר שמאיר אדוני מעז לקחת, בקושי, ב"כתית".  

ולא בכדי - זונדר, בחור חביב שמתרגש בכל פעם שיוצאת מנה מהמעבדה שלו, עבד במטבחו של אדוני, ולא רק אצלו - גם אצל רושפלד ואצל אביב משה (והשתלמות של שלושה שבועות במסעדת The Fat Duck של הסטון בלומנטל בלונדון, האוחזת בשלושה כוכבי מישלן), והוא מלא עוז ועזוז לכבוש את עולם הקולינריה המקומי. אז איך האוכל, בשורה התחתונה? "מעניין" זו ככל הנראה המילה המדויקת.

המנות יפהפיות, חדשניות ויצירתיות. אפשר לציין את ההגשה, הסנסציונית ממש, של הפואה גרה, המוגשת כאן כאבני לגו צבעוניות, את תפוחי האדמה הסגולים העטופים בלבן ואת מרק הקוקוס שבו צפים פרחים ופירות צבעוניים, ואפשר גם לציין שהאוכל טעים. אבל אם לומר את האמת, הוא הרבה יותר מעניין, הרבה יותר פוטוגני והרבה יותר מצטלם טוב לאינסטגרם - מאשר טעים. 

Heineken Sous Vide Lab, טשרניחובסקי 5, תל אביב ניתן להזמין מקומות במייל: [email protected]