שיפודיית "האחים" היא כנראה היחידה שמשמיעה את שיריה של חווה אלברשטיין. מנקודת המוצא הזו קל יותר להבין ולעכל את מה שצפוי לכם במקום. 

כאן זה לא "איציק הגדול" - לטוב ולרע. אם אצל "איציק" (ושאר מסעדות השישליק) מיד כשתשבו יגיע לשולחן מגש עמוס ב-18 סוגי סלטים (עבור 25 שקל בלבד), כאן הכל עולה כסף - מנת פתיחה בודדה עולה 15 שקל, שלישייה ב-39 שקל. כשנפתחה המסעדה, אגב, הוגשו בה תשע מנות פתיחה, ותמורתן נגבו 18 שקל. מדוע כעת צריך לשלם עבור שלוש בלבד 39 שקל? 

התשובה, או התירוץ, נמצאים במהפכה שעברה שיפודיית "האחים" מיום הקמתה: אם בעבר הוגשו בה סלטים ושיפודי עגל ומולארד א־לה "איציק הגדול", כעת אלו הפנו מקומם לטובת מנות ממזריות יותר, שתואמות לקהל התל־אביבי הקצת יותר סופיסטיקייטד. מנות הפתיחה כאן הן לא כרוב במיונז ושאר קלישאות חובקות פיתה, אלא מנות מתוחכמות ומושקעות יותר: חתיכות הסלק כאן גדולות ונדיבות, מבושלות בדיוק על הדקה, מוגשות על מצע יוגורט ומעליהן אגוזי מלך; פטה הכבשים מונח במרכז צלחת עגולה וסביבה עגבנייה מרוסקת, שמן זית וזעתר; ואפילו המסבחה כאן עדינה, שמימית ממש, ושונה במובהק מזו הקונבנציונלית.  

גם ספאייח טלה (37 שקל) שונה מהשטאנץ. כאן, באווירת היצירתיות, מדובר בפיתה צלויה, חתוכה לרבעים, ובתוכה בשר עגל וטלה עם עשבי תיבול. טעים, אפילו כמעט משביע, אלמלא כמות הבשר בתוכה הייתה מעליבה למדי. שיפוד הסלמון הבודד במיסו (44 שקל) סייע מעט במיתון הרעב, הגם שלא כלל שום תוספת. קצת יותר נדיבות בשתי המנות האלה - הן בכמות הבשר והן בתוספת פחמימתית - הייתה הופכת את הלקוחות לשמחים יותר ושבעים יותר, כיאה לשיפודייה. 

סינייה הטלה יקרה כאן (67 שקל), אולם אי אפשר לומר שהיא לא יוצאת דופן בהגשתה, בריח הבוקע מהמחבת הלוהטת שבה היא מגיעה רותחת ובטעמיה העזים. כאן היא מוגשת עם חצילים, עגבניות ובצל קלויים, טחינה מוקרמת, פטרוזיליה בשפע והטוויסט - שקדים. התוצאה: סינייה ייחודית ומרגשת. מתי בפעם האחרונה התרגשתם מסינייה? 

על המחירים חיפו שתי עובדות חשובות וראויות להבלטה: תפריט היין החדש שהושק לאחרונה שובר את הכלים (ואת הכוסות) של שוק המסעדנות: במקום להרוויח פי חמישה או עשרה על כוסות יין, "האחים" יורדים אל העם ומציעים כוסות החל מ-16.70 שקל בלבד; ובאווירת מחאת המילקי, מציעים כאן מילקי בכוס - קרם שוקולדי וקצפת בכוס - במחיר רצפה של שלושה שקלים בלבד. איכשהו, כל זה מחפה, ויותר, על מחירי המנות הראשונות והעיקריות. בקיצור, משתלם. 

"האחים", אבן גבירול 12, תל אביב, 03-6917171