עוגות בחושות הן עוגות נהדרות, לא רק בגלל טעמן הנפלא אלא משום שהכנתן קצרה, פשוטה וללא פעו־ לות מורכבות. בנוסף, הן אינן זקוקות לקרמים, שמנות או שוקולד. אלו העוגות הכי קלות וביתיות; די בכמה חומרים בסיסיים, בערבוב ובאפייה בתנור, ומיד ניחוח נפלא עוטף את הבית. בתום האפייה מתקבלת עוגה נימוחה ומפתיעה בטעמה.

בהכנת עוגות בחושות מערבבים חומרים יבשים בקערה אחת, מערבבים נוזלים בקערה שנייה ומשל־ בים את שתי הבלילות לבלילה חלקה אחת. בוחשים בקלילות, והפלא נוצר: אין צורך במערבל (אלא אם אתם ממש מתעצלים) ובהקצפות. מספיקה מטרפה או כף גדולה, ערבוב מהיר בקערה, ואתם מסודרים.
השבוע אציע לכם להכין עוגת סולת ריחנית שמתאימה לצד כוס תה מהביל. מכינים את עיסת בצק הסולת, שאותה ניתן להעשיר באגוזים, שקדים או צימוקים. כמו כן, בחרתי לשלב בבצק פתיתי קוקוס המקנים לעוגה אווריריות. בתום האפייה יוצקים על פני העוגה סירופ סוכר מתובל המשלים את טעמה ומרקמה ומעניק לה עושר ולחות. אפשר להכין את העוגה בתבניות כיכר או בתבניות אישיות להגשה מעניינת ומיוחדת.

www.pascalpr.co.il

החומרים (לתבנית מלבנית ס"מ, משומנת בגודל 35x27):
1 כוס סוכר
1 כוס פתיתי קוקוס
1 כוס קמח מנופה
½1 כוסות סולת
2 כפות שקדים גרוסים
1 כף צימוקים
2 שקיות אבקת אפייה
½1 כוסות מיץ תפוזים טרי 
1 כוס שמן 
6 ביצים 
לסירופ: 
2 כוסות סוכר 
½2 כוסות מים 
2 כפיות מיץ לימון
לעיטור: 
¼כוס פתיתי קוקוס 
כוס שקדים גרוסים
אופן ההכנה: שמים בקערה (או בקערת מערבל) את הסוכר, הקוקוס, הקמח והסולת ומערבלים קלות. מוסיפים את השקדים, הצימוקים ואבקת האפייה ומערבלים שוב. מוסיפים תוך כדי ערבול, בהדרגה ולסירוגין, את מיץ התפוזים, השמן והביצים. מערבלים לבלילה אחידה. מעבירים את הבלילה לת־ בנית, ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) במשך כ-30 דקות.
להכנת הסירופ: שמים בסיר את הסוכר, המים ומיץ הלימון ומבשלים על להבה בינונית במשך כ-20 דקות, עד לקבלת סירופ צמיגי. יוצקים את הסירופ על פני העוגה בעודה חמה, ומעטרים בפתיתי קוקוס ובשקדים גרוסים.
טיפסקל: 
1. אפשר להעשיר את העוגה בניחוח תפוז או לימון: שלבו בעיסת הבצק כף של קליפת תפוז או קליפת לימון מגוררת. 
2. אפשר להמיר את הסולת בקמח שקדים ואת הקמח בקמח אורז ולהכין את העוגה בגרסה נטולת גלוטן.