לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" מתחזים לפליטים סורים הנמלטים מהמלחמה כדי להיכנס לאירופה ולבצע פיגועים, כך, על פי דיווח בעיתון הגרמני "בילד", טוענים גורמי מודיעין אמריקאים שפיצחו את הקוד המצפין את השיחות בין בכירי הארגון.

על פי העיתון, על רקע הכאוס בגבול בין סוריה לטורקיה, כמעט בלתי אפשרי לזהות אנשי דאעש בין הפליטים. על פי המידע, המחבלים אינם יכולים להגיע לאירופה בדרך האוויר בגלל הבקרה הקשוחה.

גורם במשרד הפנים בגרמניה אמר לעיתון כי גרמניה היא המוקד של הטרור הג'יהאדיסטי, אולם אין התראה לפיגוע מיידי. רשויות הביטחון בגרמניה מעריכות שיותר מ-450 מוסלמים אזרחי המדינה נסעו לסוריה על מנת להילחם במלחמת האזרחים. על פי ההערכות, כ-150 אסלמיסטים קיצונים שבו מסוריה לגרמניה והפ נתפסים כטרוריסטים.


450 גרמנים נסעו להילחם בסוריה. מורדים בסוריה. צילום: רויטרס

גורם במודיעין הגרמני אמר לג'רוזלם פוסט שקשה לעקוב אחר אסלאמיסטים קיצונים הנוסעים לסוריה משום שהם לא זקוקים לאשרת כניסה לטורקיה השכנה, שהגבול בינה לבין שכנתה מדרום הוא נקודת הכניסה העיקרית לג'יהאדיסטים הרוצים להילחם במשטר אסד.

גורמי הביטחון במדינה האירופית מעריכים כי אל קעידה וארגוני ג'יהאד נוספים משכו מוסלמים גרמנים לפקיסטאן ואפגניסטאן, בהן הוקמו :מושבות גרמניות".

בחודש שעבר הוציאה הממשלה הפדרלית במדינה את המדינה האסלאמית מחוץ לחוק. ערוץ טלוויזיה גרמני דיווח בשבוע שעבר כי הממשלה הפדרלית אישרה - ואף עודדה - יציאת אסלאמיסטים אלימים למדינות זרות, על מנת כדי שלא יבצעו פיגועים בתוך המדינה.