הרשויות בפרו עצרו בימים האחרונים פעיל של חיזבאללה, שעל פי החשד תכנן לבצע פיגועים חבלניים נגד מטרות ישראליות ויהודיות במדינה. כך דווח אמש בחדשות ערוץ 2.

הפעיל, איש מנגנוני חו"ל של חיזבאללה, תכנן לפגוע במקומות בהם מתרכזים תרמילאים ישראלים, בשגרירות ישראל בלימה הבירה ובמוסדות של הקהילה היהודית. הוא נעצר לאחר שאסף מודיעין על המטרות שהיו אמורות להוות יעד לפיגועי הטרור. בפשיטה שנערכה על דירת המסתור בה התגורר נמצאו אמצעי לחימה וחומרי נפץ.

הרשויות בפרו חושדות עוד שאיש החיזבאללה הקים תא טרור במדינה, במטרה להוציא את הפיגועים אל הפועל.

פרו נחשבת לאחד מהיעדים הפופולריים ביותר של הצעירים הישראלים המטיילים בדרום אמריקה.
התרמילאים הישראלים מתרכזים בעיקר בהוסטלים בלימה ובקוסקו. אבל גם באזורים נוספים בפרו, הנחשבים ליעדים פופולריים לטרקים ולטיולים, שוהים ישראלים רבים.

במהלך ליל הסדר שהתקיים בחודש אפריל בבית חב"ד בלימה, הוצבו מסביב למקום כוחות משטרה מיוחדים ושריוניות, לצורך אבטחת האירוע.

זוהי לא הפעם הראשונה בה מעורב חיזבאללה בניסיונות פיגוע כנגד ישראלים בחו"ל, כשאחד מהם הוא פיצוץ המטען באוטובוס בעיר בורגס בבולגריה, בו נהרגו שישה אנשים שהתכוונו לעלות אליו לחופשה.

עוד לפני כן היו ניסיונות לפגוע בישראלים גם בהודו (בית חב"ד), תאילנד, קפריסין ובעבר אף שוגר טיל לעבר מטוס ישראלי בקניה.

מחקירת האירועים האלו התברר כי לחיזבאללה היה חלק רב בביצוע ותיכנון הפיגועים, כשכמובן קרו בתמיכתה של איראן. אגב, האחראים לפיגוע בבורגס מעולם לא נתפסו למרות שזהותם ידועה.

בשנות ה-90 ארעו שני פיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות בארגנטינה. ב-17 במרץ 1992 התפוצצה מכונית תופת ליד שער בניין השגרירות בבאנוס איירס וגרמה למותם של 29 בני אדם, מתוכם ארבעה ישראלים וארבע נשים יהודיות מקומיות. 220 בני אדם נפצעו. 

ארגון חזיבאללה טען שהפיגוע בוצע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון, עבאס מוסאווי, בידי צה"ל ב-16 בפברואר 1992, בדיוק חודש קודם לפיגוע.

יותר משנתיים אחרי, ב-18 ביולי 1994, מחבל מתאבד לבנוני, ששניים מאחיו נהרגו בעימותים עם צה"ל בלבנון, פוצץ מטען בן 400 ק"ג שהוטמן במכונית תופת בחזית בניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס. בפיגוע נהרגו 85 בני אדם ו-330 נפצעו.