חולשתו של הדולר בשוקי המטבע של העולם אשר הגיע אתמול (ג') לישראל, כנראה זמני. השער היציג ירד ב-0.4004% ל-3.7310, אך במסחר הבין בנקאי הוא שוב עלה ל 3.7353 והמומחים מעריכים שהדולר ימשיך לעלות לעומת השקל.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה ומנסה לאתגר את אזורי השיא של 3.74-3.755. המומנטום בהחלט מצביע על סבירות גבוהה לפריצה מעל השיאים האחרונים ולעבר 3.77. עלייה מעל 3.75 עשויה לדרבן עוד ספקולנטים להצטרף לפריצה. כרגע, למרות העלייה הממושכת של הצמד בחודשיים האחרונים, אין כל סימן לעצירה. גם האינדיקטורים הטכניים לא מצביעים עדיין על מצב של קניית-יתר ונראה שהלונגיסטים מרגישים די בטוח.

"גם בעולם הדולר מתאושש ומפגין שוב עוצמה, וזאת על רקע הסנטימנט החיובי בשוק המניות האמריקני בעקבות דוח הרווח הטוב של חברת אפל. הדולר ממשיך להתחזק בעיקר מול האירו והין, וזאת לאור המדיניות המרחיבה שנוקטים הבנקים המרכזיים של גוש האירו ושל יפן. היומן הכלכלי השבוע די דליל מאירועים משמעותיים, ומה שימשיך להניע את שוק המניות אלה הם דוחות הרווח. אנו רואים כרגע קורלציה חיובית בין המדדים בוול-סטריט לבין הדולר, ועל כן המשך עליות השערים יתרמו גם להתחזקותו של הדולר".

צילום ארכיון: דוברות רשות המיסים