שערו של הדולר ממשיך להתחזק וביום ששי שערו היציג נקבע על 3.7930 שקלים - עליה יומית של 0.6902% ושבועית של 2.2237%. היצואנים מרוצים מהמגמה שכן שער החליפין נושק ל-3.8 שקלים דולר, השער הרצוי לפי נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן.

משה שלום, מנהלך מחלקת המחקר של FXCM ישראל אומר ל'מעריב סופהשבוע' כי "המניע העיקרי לזינוק של שערו של המטבע האמריקאי מול השקל היה, ונשאר, התחזקותו של הדולר בעולם".

לדבריו, לפי שעה, ולמרות העלייה הממושכת בשער, שכבר נמשכת מתחילת אוגוסט כמעט ללא נסיגות, אין כל סממן טכני שמעיד על עצירה באופק. על כן, היעד המשמעותי הבא יהיה סביבות רמת המחיר של 3.80 או קצת מעליה, שבה הסוחרים יביעו את דעתם על זו כרמת התנגדות חשובה או לא.

שלום הוסיף ואמר כי "לאחר שבשבוע שעבר העלייה בשער הדולר נבלמה במקצת, השבוע שוב התחדש המומנטום החיובי והוא טיפס לשיאים חדשים. "הדולר-שקל העפיל מעל רף סביבות רמת המחיר של 3.77, כאשר ביום שישי, אנו יכולים לחזות בהמשך הדחיפה מעלה ששיאה התקרב מאוד לרמה הפסיכולוגית העגולה" של 3.8 (3.795). זהו בהחלט הישג נוסף כאשר אנו שוב יכולים לומר שהוא נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2013.

"הדולר מתחזק לעומת השק בגלל חוזקו בעולם.לאחר שבועיים שבהם רשם הדולר-אינדקס ירידה שבועית, השבוע שוב זינק הביקוש למטבע האמריקני ברמה הגלובלית ומול המטבעות העיקריים (יורו, סטרלינג). חלק מן הסיבות ניתן לתלות על עונת דוחות הרווח הטובה בוול-סטריט, והשיפור בנתוני המקרו, וחלק על רקע הירידה באמון של המשקיעים במדינות המיוצגות על ידי המטבעות המובילים ובמיוחד היורו האירופי".

העלייה בחוזקו של הדולר האמריקאי מתרחשת במקביל לעלייה בתשואות על האג"ח של ארצות הברית, המבטאת את האמון הגובר של המשקיעים בהתאוששות של כלכלת ארצות הברית, וההערכות כי הבנק הפדרלי יתחיל ב-2015 בהעלאות ריבית. כמו כן, בניגוד לשנים האחרונות, שבהן הדולר היה במגמת ירידה חדה, ניתן לזהות כעת קורלציה חיובית בין הדולר לבין מדדי המניות בוול-סטריט.

כעת הדולר מהווה נכס המבטא אופטימיות כלכלית ופיננסית, נכס שנושא פוטנציאל של תשואה, ועל כן כאשר יש אהבת סיכון בשוק, הדולר מתחזק ביחד עם המניות ויתר הנכסים המסוכנים. זוהי האינדיקציה הגדולה ביותר לשינוי המהותי שחל במגמה של הדולר בחודשים האחרונים.

בעתיד הקרוב מאוד יתכנס בנק ישראל לישיבת הריבית החודשית. מבחינת הכלכלה המקומית שום דבר מהותי לא השתנה בחודש האחרון, ולכן הצפי הוא כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי.
בשבוע הבא תיערך ישיבת הפד התקופתית שתדון בריבית במשק האמריקאי ובמהלך צמצום ההרחבה הכמותית שם.

למרות העלייה הממושכת של הדולר-שקל, שכבר נמשכת מתחילת אוגוסט כמעט ללא נסיגות, אין כל סממן טכני שמעיד על עצירה באופק. על כן, היעד המשמעותי הבא יהיה סביבות רמת המחיר של 3.80 או קצת מעליה, שבה הסוחרים יביעו את דעתם על זו כרמת התנגדות חשובה או לא.