בני בן ה-18.5 היה עבר פלילי, ובשל כך לא גייסו אותו לצבא. לצערי, הוא טיפוס מסוגר שלא נפתח בפני איש, והוא כל היום מתבודד בחדרו. אני מאוד מודאגת ולא יודעת איך לגרום לבני להשתנות ולהיפתח. אני מנסה להתקרב אליו, אך לעומתי בעלי (אביו) מאוד ביקורתי כלפיו. הוא נוהג כך כלפי כולם ומתנהג בצורה זהה גם לבתי בת ה-14. מה דעתך? כיצד אוכל לגרום לבני להיפתח ולהשתנות?


"הקשר של בנך עם אביו הוא קשר מאוד אכזרי, והעבירות הפליליות שבנך עשה היו כדי לקבל מאביו את מלוא תשומת הלב שהוא לא זכה לה. כדי שבנך ישנה את דרכיו, אביו צריך לעשות איתו מסע של התקרבות (לא קורבנות) ולנסות לעשות איתו תיקון, אחרת לא יהיה שינוי. נראה כי בעלך מכווץ את הילדים שלך, ואם לא תשימי לכך קץ, בעוד ארבע שנים גם בתך תיפול לאותו מקום כמו בנך, רק בתחפושת אחרת".
"את לא צריכה לפעול רק כאשתו של בעלך אלא כאמא אחראית למשפחה. את צריכה לגרום לבעלך להבין שהוא אחראי למצב של ילדיו ולדאוג לכך שיפנה לטיפול. האיש הזה, שהוא בן אדם ככולנו, רוצה להשתנות, אך לא יודע איך. תפקידך הוא להביא אותו לשולחן המשא ומתן, לשולחן השינוי". 

"שאלת אותי כיצד לפתור את בעיותיו של בנך, וכאמור אני חושבת שהדבר הראשון שצריך לעשות זה לשלוח את בעלך לטיפול ולנסות לשנות את האדם המבוגר והבוגר במשפחה. התפיסה של הראייה האחרת מאמינה בתהודה, כלומר אם את תצליחי לשנות את בעלך, את תצליחי לשנות את בנך מכיוון שהם נגזרות, וכשאנחנו משנים נגזרת, אז הנגזרת השנייה משתנה אף היא. תתחילי לפעול, כאדם אחראי יש לך עבודה לעשות". 
אני אב לשבעה ילדים בוגרים ועובד המון שעות ביום, אך משום מה אני לא מצליח להתכלכל בצורה נכונה. בכל פעם שאני מקבל לידי סכום כסף מסוים, הוא פשוט זולג לי בין האצבעות ונעלם. אני לא מבין איך זה קורה ואין לי שום הסבר לתופעה. אני מיואש. אני לא רוצה להיות אדם עשיר, אני רק רוצה לחיות בכבוד ולדעת איך לנהל את ענייני הכספיים בצורה נכונה. מה עלי לעשות?
"כדי לפשט בשבילך את המצב, אני רוצה להראות לך את עצמך דרך הנגזרת שלך - מתוך שבעת ילדיך, בנך הרביעי הוא הילד שהכי דומה לך בהתנהלות. לכן עליך להסתכל עליו ולבחון את ההתנהלות הכלכלית שלו. כדאי שתבדוק מה גורם לו להתנהל בצורה אופטימלית ותנסה להבין איך הוא מצליח לבחור תמיד את המקום הנכון, את הזמן הנכון ואת האנשים הנכונים, כי אתה תמיד נופל לאנשים ולמקומות לא נכונים, ובגלל זה אתה מאבד את הכסף שלך.
אתה לא יודע לזהות את המקומות המדויקים שאתה צריך להיות בהם, ואת האנשים המדויקים שאתה צריך סביבך. בחיים צריך לדעת להיזהר מפני כל מיני עקרבים, ואתה תמיד נתפס לטיפוסים עקרביים. בנך הוא הנגזרת ותמצית הנשמה המפותחת שלך, הוא הרצף המתקדם שלך, ולכן ממנו אתה צריך ללמוד".
אני נשואה 35 שנים ואם לשלושה ילדים. בסך הכל חיי מתנהלים על מי מנוחות, אבל יש כמה דברים שמציקים לי: בעלי הוא אדם מאוד עצבני, וכל מה שאני אומרת מצליח להרגיז אותו משום מה. בנוסף, בני בן ה-34 נשוי כבר ארבע שנים, אבל עדיין אין לו ילדים. אני לא יודעת מדוע הוא ואשתו לא מביאים ילדים. הם לא משתפים אותי בסיבות שלהם ונמנעים מלדבר על הנושא. הייתי רוצה בריאות וחיים טובים עם בעלי ועם הילדים, אבל אני מרגישה שהודפים אותי. מה דעתך, מדוע בעלי ובני לא מתקשרים איתי?
"ראשית עלייך לכבד את צנעת הפרט. אם בנך וכלתך בוחרים לא לחלוק איתך את הפן הזה בחייהם, אז הניחי להם ותני להם את הפרטיות שלהם. מעבר לכך, לדעתי הגיע הזמן שתשימי דגש להתפתחות שלך ותדאגי לעצמך. עד עכשיו את דאגת לכולם ועזרת לבני משפחתך להתפתח, אך כעת הגיעה השעה שתסתכלי על החיים שלך ותנסי להפיק מהם את המיטב".
"נסי להבין מה היית מאחלת לעצמך בעשור הקרוב וכך תפעלי. נסי ליצור שינוי ממשי בחייך, אל תשמרי על הסטטוס קוו ואל תנסי רק להסתדר עם קרובייך. להפך, נסי להיות יותר תקשורתית ותחיי בתשוקה. אל תשאפי רק להסתדר עם בעלך. דברי איתו, תיהני איתו ותקפידי לתקשר איתו, כי כרגע, לצערי, אין ביניכם שום תקשורת".
מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב-20:00 ב״רדיו ללא הפסקה״. הביאה לדפוס: ליאת מלכא בלכטובסקי